Het is nu voor aanschaf gebleken dat het DDE (voorgloei) lampje bleef branden. De verkoper is hiermee naar de garage geweest en heeft de boel laten uitlezen / resetten. Toen wij de auto ophaalden was het inderdaad weer in orde. Vanmorgen echter, knipte het lampje na het starten weer aan en ging vervolgens niet meer uit....
Naar de BMW dealer om de boel te laten uitlezen. Ze kregen een melding dat er een storing zou zijn in alle (!) zes de voorgloeibougies. Ze vonden dat zelf nogal onwaarschijnlijk, hebben de boel gereset en de auto een keer of wat gestart. Het lampje is vervolgens niet meer blijven branden. Opgelost dus zou je zeggen.
Later die dag viel mij op dat stationair de auto heel iets nerveus draaide, naald toerenteller bewoog iets op en neer. Wellicht door het warme weer icm vol blazende airco? Vervolgens bij een stoplicht stilstaan, wil weer optrekken, begint de auto te pruttelen en slaat af.
Volgens mij heeft een en ander met elkaar te maken en lijkt mij het moeten vervangen van de bougies niet onwaarschijnlijk. Wie weet raad?
groetjes
storing: voorgloeilampje
Re: storing: voorgloeilampje
Ik neem aan dat je het over een diesel hebt?
Dan lijken mij de bougies niet aan de orde, dat is 1.
Bedoel je de gloeibougies voor het starten van je dieselmotor? Dan zal de storing die jij noemt niet optreden tijdens het rijden.
Punt twee, waar heb je de auto gekocht, kan je hem niet gewoon terug brengen? Is het jouw auto of die van een ander?Je zou jezelf eens voor kunnen stellen want dit wordt een eind in de rondte raden op deze manier.
Bedoel je de gloeibougies voor het starten van je dieselmotor? Dan zal de storing die jij noemt niet optreden tijdens het rijden.
Punt twee, waar heb je de auto gekocht, kan je hem niet gewoon terug brengen? Is het jouw auto of die van een ander?Je zou jezelf eens voor kunnen stellen want dit wordt een eind in de rondte raden op deze manier.
-
330D-Jeroen
Hi,
heb me reeds voorgesteld. Geprobeerd me te houden aan de regels
Zie mijn bericht in algemeen.
Het gaat om een 330d touring uit 2003. Bij contactomdraaien gaat dde lampje branden, gaat uit en dan meteen weer aan om vervolgens niet meer uit te gaan.
Heb reeds met verkoper gesproken om hem naar de garage te brengen waar ie altijd in onderhoud is geweest.
heb me reeds voorgesteld. Geprobeerd me te houden aan de regels
Het gaat om een 330d touring uit 2003. Bij contactomdraaien gaat dde lampje branden, gaat uit en dan meteen weer aan om vervolgens niet meer uit te gaan.
Heb reeds met verkoper gesproken om hem naar de garage te brengen waar ie altijd in onderhoud is geweest.
Laatst gewijzigd door Farl op 10 aug 2009, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd - zie forumregels
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd - zie forumregels
Snap niet dat ze niet meer info kunnen geven na het uitlezen van de auto dan alleen dat alle 6 de gloeiers defect zijn.. Ze kunnen toch wel iets verder kijken dan dat..
Bij mij brandde die pas geleden ook (320d A) en na het uitlezen bleken het 2 halfdode injectors te zijn die een te lage raildruk veroorzaakten, en daardoor het gloeilamje aan ging na een paar seconden gelopen te hebben.. Misschien is er een stekkertje los ofzo dat ze alle zes niet werken.. Hoe start ie smorgens ? Moeilijk of goed.. succes
Bij mij brandde die pas geleden ook (320d A) en na het uitlezen bleken het 2 halfdode injectors te zijn die een te lage raildruk veroorzaakten, en daardoor het gloeilamje aan ging na een paar seconden gelopen te hebben.. Misschien is er een stekkertje los ofzo dat ze alle zes niet werken.. Hoe start ie smorgens ? Moeilijk of goed.. succes
Laatst gewijzigd door Feluchie op 09 aug 2009, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
J-d-M schreef:Ik neem aan dat je het over een diesel hebt?
Onzin de gloeipitten werken ook bij draaiende motor. Een diesel zal bij stationair toerental licht afkoelen, de gloeipitten hebben hier dus ook de functie om de ontstekingsruimte op temperatuur te houden. Uiteraard zijn deze ook nodig bij het starten, maar wel degelijk worden ze dus ook gebruikt tijdens een draaiende motor.
Het stationair onrustig lopen en afslaan bij het wegrijden is dus nu ook verklaarbaar. Ik zou maar eens goed naar de gloeibougies laten kijken. Ze zijn heel simpel door te meten met een mutlimeter, maar dat weet je garage ook wel.
Daar zou ik eerst maar eens aan beginnen. De storing in je computer geeft het aan en ook het gedrag van de motor is hierbij verklaarbaar.
suc6