Zonnescherm aansluiting?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Fishingparts

Zonnescherm aansluiting?

Bericht door Fishingparts » 29 jul 2009, 19:03

Goedenavond,

Ik heb een M3 e46 uit 2001, nu was ik van plan om hier een elektrisch zonnescherm voor aan te schaffen bij de achteruit, hoedenplank, daar ik ruiten folie niet zo zie zitten...
Mijn vraag is nu, zit de (elektrische) aansluiting daarvoor standaard in de auto :? Ik heb namelijk wel het schakelaartje ervoor zitten op het dashboard, naast de sport stand schakelaar.
Ik hoop wat van jullie te horen!

Mvgr Remi

mantisnl

Re: Zonnescherm aansluiting?

Bericht door mantisnl » 30 jul 2009, 11:25

Normaalgesproken heeft je auto al dit zonnerollo als de knop in de knoppenbalk aanwezig is.
Of is de knoppenbalk eens vervangen dat je weet? Als hij aanwezig is kun je de zonnerollo zien, deze zit in een uitsparing in de hoedenplank. Als dit het geval is, is misschien de knop defect of een kabelbreuk oid.

mikuniking

Bericht door mikuniking » 30 jul 2009, 15:46

Zat een rollo niet standaard in een :///m: 3?

CTD

Bericht door CTD » 31 jul 2009, 16:47

Zit niet standaard in een M3! het is zelf zo dat BMW op een gegeven moment gestopt is met het produceren van al die verschillende knoppenbalken. Dit resulteerde dat in het feit dat je wagen knoppen had, zonder functie. Waarschijnlijk heb jij zo'n auto!
Het is zelf zo, dat je nu bij de dealer, enkel nog een 'volle' balk kan kopen!

Indien je wagen de rollo niet heeft, wil ik je best helpen met de uitleg ivm de bedrading. Ik heb de ombouw namelijk zelf ook gedaan bij mijn wagen.

De rollo heeft slechts 2 draden, wit en blauw. Dit zijn de enige draden die ik de knoppenbalk aangesloten moeten worden. Naargelang de + door de blauwe of witte draad gevoerd wordt, zal de rollo omhoog of omlaag gaan.

Moest je vragen hebben, aarzel dan niet om me te contacteren!

Tom

Ome Cied

Bericht door Ome Cied » 11 okt 2009, 10:22

hallo mede forummers,

even een vraag vandaag dat ik dit oude topic weer naar boven haal.

past een zonnerollo van de e46 coupe in een uitspaing van een hoedeplank van de e46 sedan?

alvast bedank!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”