Welke remblokken?
Welke remblokken?
Mijn coupétje is intussen aan nieuwe remmen toe.
Nu heb ik al een setje zimmermann sportschijven rondom gekocht, maar ik zit me nu af te vragen welke remblokken ik moet kopen.
Ik heb nml sinds kort mooie nieuwe velgen en dat wil ik ook zo proberen te houden.
De oem remblokken remmen weliswaar goed, maar die laten nogal veel remstof achter ;(
Nu heb ik zitten zoeken naar "stofvrije" remblokken en dacht dan aan EBC green stuff of red stuff of Akebono Euro.
Echter hoor ik over alle remblokken tot nu toe zeer tegenstijdige reviews: remkracht is minder dan oem of juist beter, de ene blok remt pas bij hoge temps, de ander vreet weer je schijven op etc etc. (|
Wie heeft enige ervaring met ander remblokken dan oem, liefst stofarm/vrij en wil mij wijzer maken?
Nu heb ik al een setje zimmermann sportschijven rondom gekocht, maar ik zit me nu af te vragen welke remblokken ik moet kopen.
Ik heb nml sinds kort mooie nieuwe velgen en dat wil ik ook zo proberen te houden.
De oem remblokken remmen weliswaar goed, maar die laten nogal veel remstof achter ;(
Nu heb ik zitten zoeken naar "stofvrije" remblokken en dacht dan aan EBC green stuff of red stuff of Akebono Euro.
Echter hoor ik over alle remblokken tot nu toe zeer tegenstijdige reviews: remkracht is minder dan oem of juist beter, de ene blok remt pas bij hoge temps, de ander vreet weer je schijven op etc etc. (|
Wie heeft enige ervaring met ander remblokken dan oem, liefst stofarm/vrij en wil mij wijzer maken?
Re: Welke remblokken?
ben zelf zeer te spreken over de combi zimmerman en Ferodo DS performace
zeer goed voor straat gebruik beter dan OEM en niet zo als race blokken ( de DS 2000 t/m DS 3000)
zeer goed voor straat gebruik beter dan OEM en niet zo als race blokken ( de DS 2000 t/m DS 3000)
Ik heb zelf Hawk HPS, uitstekende blokken.
Remstof nog geen 25% van OEM BMW
Vreten remschijven minder hard dan OEM
Remkracht is iets beter dan OEM, maar voelt anders aan. OEM blokken bijten gelijk heel stevig, die Hawk HPS hebben dat gevoel niet. Dat is even wennen.
Remkracht is iets beter dan OEM, maar voelt anders aan. OEM blokken bijten gelijk heel stevig, die Hawk HPS hebben dat gevoel niet. Dat is even wennen.
zijn de HAWKS geen race blokken die eerst moeten opwarmen ??
dacht dat die alleen race speelgoed hadden
die Ferodo DS perfomance remmen veel beter dan de OEM blokken btw
dacht dat die alleen race speelgoed hadden
die Ferodo DS perfomance remmen veel beter dan de OEM blokken btw
Ik heb inderdaad goede dingen gelezen over de Hawk Hps blokken.Safar schreef:Ik heb zelf Hawk HPS, uitstekende blokken.
Waar heb jij ze gekocht?
Ik heb ze bij Turner Motorsport (http://www.turnermotorsport.com) besteld; dat was samen met een stel andere onderdelen dus dat rechtvaardigde de verzendkosten.
Ook http://www.ca-automative.co.uk heeft ze, maar ik heb nog geen leverancier in Nederland gezien.
Hawk HPS is gewoon voor straat gebruik; Hawk HT-10 en Blue zijn o.a. track blokken.
Ook http://www.ca-automative.co.uk heeft ze, maar ik heb nog geen leverancier in Nederland gezien.
Hawk HPS is gewoon voor straat gebruik; Hawk HT-10 en Blue zijn o.a. track blokken.
Voertuigen:
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
1999 BMW E46 328Ci TS2
1987 Suzuki VS1400
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Bedankt voor de info.
Ik heb eens rondgemaild voor akebono's en hawk blokken, maar Turner en modbargains accepteren geen paypal meer en via de bank betalen duurt mij te lang en gaat nog meer kosten...en dan nog de douane.
Ik heb nu gekozen voor EBC redstuff.
Deze heb ik daar ze hier ook nergens direct leverbaar zijn in Engeland besteld; €145 incl porto (voor en achter).
Dus da's te doen.
Zodra ik ze heb gemonteerd en in gebruik heb zal ik een korte review geven.
Ik heb eens rondgemaild voor akebono's en hawk blokken, maar Turner en modbargains accepteren geen paypal meer en via de bank betalen duurt mij te lang en gaat nog meer kosten...en dan nog de douane.
Ik heb nu gekozen voor EBC redstuff.
Deze heb ik daar ze hier ook nergens direct leverbaar zijn in Engeland besteld; €145 incl porto (voor en achter).
Dus da's te doen.
Zodra ik ze heb gemonteerd en in gebruik heb zal ik een korte review geven.
Ik hoor (al jaren) slechte verhalen over EBC... ben benieuwd naar je ervaring 

Dat ligt er maar net aan hoe je ze gebruikt en om welke reden je ze aanschaft denk ik, ik ben er wel tevreden over... 
De slechte verhalen die ik hoor gelden eigenlijk alleen maar voor circuitgebruik. Maar ik duik er ook niet een circuit mee op
We gaan er hier toch vanuit dat het voor straatgebruik is... ?? Ik bedoel, er zijn wel meer onderdelen aan je auto die minder geschikt zijn voor circuitgebruik... OEM remmen zijn bijvoorbeeld ook niet echt lekker op een circuit...
Voor straatgebruik remmen ze gewoon echt uitstekend en je hebt echt duidelijk minder smeer op je velgen, en het vuil dat erop komt door je remmen laat zich er veel makkelijker afpoetsen.

De slechte verhalen die ik hoor gelden eigenlijk alleen maar voor circuitgebruik. Maar ik duik er ook niet een circuit mee op

Voor straatgebruik remmen ze gewoon echt uitstekend en je hebt echt duidelijk minder smeer op je velgen, en het vuil dat erop komt door je remmen laat zich er veel makkelijker afpoetsen.
Deze lijken mij ook de belangrijkste aspecten.Griffendahl schreef: Voor straatgebruik remmen ze gewoon echt uitstekend en je hebt echt duidelijk minder smeer op je velgen, en het vuil dat erop komt door je remmen laat zich er veel makkelijker afpoetsen.
Verder heb ik ook "gehoord" dat de compound die EBC gebruikt verbeterd is onlangs (verdere feiten weet ik niet) en dat redstuff juist voor onze zwaardere auto's goed geshikt is in tegenstelling tot greenstuff, die juist goed werkt bij auto's tot 1000kg.
Ik ben sowieso geen één rembloktype tegengekomen waar geen tegenstrijdige reviews over zijn! :?
Ondanks dit zal de praktijk de leermeester zijn, ik laat het jullie wel weten

Laatst gewijzigd door bulldogg op 30 jul 2009, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Vergeet niet dat de ervaringen m.b.t. remblokken ook veel met montage te maken hebben. Gevoel is iets, maar om één of andere reden hoor je ook tegenstrijdige berichten over b.v. geluid (dezelfde blokken). En kan alleen maar met montage te maken.
Overigens verkoopt CA Automotive ook Hawk, en dat is in Engeland ook. Maar EBC Redstuff is voor zover ik weet prima, en EUR 145,- is ook nog goedkoper dan Hawk denk ik.
Laat even weten hoe ze bevallen!
Overigens verkoopt CA Automotive ook Hawk, en dat is in Engeland ook. Maar EBC Redstuff is voor zover ik weet prima, en EUR 145,- is ook nog goedkoper dan Hawk denk ik.
Laat even weten hoe ze bevallen!
Voertuigen:
1999 BMW E46 328Ci TS2
1987 Suzuki VS1400
1984 Kawasaki 305CSR RIP
1999 BMW E46 328Ci TS2
1987 Suzuki VS1400
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Geluid is ook afhankelijk van de schijven...
Over het algemeen geven gebogen groeven het meest remgeluid, dan rechte groeven, gevolgd door geboorde schijven en het stilst zijn de geheel gladde OEM schijven. Dit gaat niet altijd op, maar is een goede richtlijn.
Over het algemeen geven gebogen groeven het meest remgeluid, dan rechte groeven, gevolgd door geboorde schijven en het stilst zijn de geheel gladde OEM schijven. Dit gaat niet altijd op, maar is een goede richtlijn.
- DJLeonardo
Ik heb een tijd Ferodo DS2500 gehad. Wel duur maar het remt als een dolle. Ook als ze nog koud zijn. Idd ook wat minder stof maar stof houd je toch altijd. Dus wassen moet je toch of er nou veel of weinig op zit.
Ik hoor ook wel eens EBC's eerder zouden piepen. Geen idee zo is. DS2500's piepten niet bij mij.
Ik hoor dat de Ferodo premier ook erg goed zijn (en een stuk goekoper dan de DS2500) Die ga ik de volgende keer proberen.
Overigens kan je blokken voor op het circuit totaal niet vergelijken met straatgebruik. Er bestaat ook geen blok dat voor allebei geschikt is.
Ik hoor ook wel eens EBC's eerder zouden piepen. Geen idee zo is. DS2500's piepten niet bij mij.
Ik hoor dat de Ferodo premier ook erg goed zijn (en een stuk goekoper dan de DS2500) Die ga ik de volgende keer proberen.
Overigens kan je blokken voor op het circuit totaal niet vergelijken met straatgebruik. Er bestaat ook geen blok dat voor allebei geschikt is.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Dit is mij ook verteld, eind augustus meer (h)bulldogg schreef: en dat redstuff juist voor onze zwaardere auto's goed geshikt is in tegenstelling tot greenstuff, die juist goed werkt bij auto's tot 1000kg.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Daarom heb ik ook de RedStuff blokken gemonteerd
Voor wat betreft de piepende remmen, ik kan dit niet bevestigen... Mijne zijn gewoon evenstil als de OEM remmerij.