aftermarket xenon lichten 'DEPO' plaatsen-BELGIE

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
G-StyleR

aftermarket xenon lichten 'DEPO' plaatsen-BELGIE

Bericht door G-StyleR » 17 jun 2009, 14:29

hallo,

ik heb een vraag ivm xenon en alles wat erbij komt voor de keuring in België

ik wou de lampen van het merk DEPO steken en dan kijken voor originele koplampsproeiers en xenon.
nu ging ik ff naar m'n dealer om afspraak te maken en vroeg het is gelijk aan hem hoe dat zit.
ik moet dan ook nog sensoren hebben op m'n voor en achteras, voor de hoogteregeling van de lichten. nu als ik m'n auto start gaan mijn koplampen zowiso al op en neer om zichzelf juist te zetten, wil dit zeggen dat ik die sensoren al heb?
en hij zei ook nog dat er al veel problemen zijn geweest met dat merk van koplamp (DEPO) verkeerd licht of zoiets, iets met streepjes als ze lampen nakijken en dan word je afgekeurd zei hij.

dus als er belgen zijn die dit ook hebben of iets hebben gehoord over dit probleem. laat het aub achter want zou echt zo'n lampen willen steken.

grtz G-StyleR

CTD

Re: aftermarket xenon lichten 'DEPO' plaatsen-BELGIE

Bericht door CTD » 17 jun 2009, 14:35

Hallo Mede-Belg,

Ik zal je dat eens even uitleggen.

In België is het verboden xenon te hebben op je wagen, indien je geen automatische hoogteregeling EN koplampsproeiers hebt. De hoogteregeling is niet hetzelfde als dat lampenhoogte regelaartje dat je in de cabine hebt. Deze hoogteregeling richt zich zelf. Als je bijvoorbeeld in de koffer gaat zitten, zal je zien dat de lampen zich automatisch opnieuw afstellen.

Helaas is het een heel werk om deze hoogteregeling in te bouwen. Koplampsproeiers gaan wel vrij makkelijk. Maar sinds ja beide moet hebben, stel ik het volgende voor:

Koop een set DEPO lampen met lens, maar met halogeenlampen. Steek daar dan een HID kitje in. Op die manier kan je als je naar de keuring gaat er terug halogeenlampjes insteken. Het is ofwel dit, of een volledige OEM installatie met alles erop en eraan van +3000€

Indien je nog vragen hebt...

Ps.: Met het lichtbeeld van DEPO is niets mis, de dealer wil je gewoon een dure OEM setup aansmeren. Zie natuurlijk wel dat je geen set koop voor Britse wagens!

G-StyleR

Bericht door G-StyleR » 17 jun 2009, 14:39

daar sprak hij ook over, dat het kan dat ze britse meegeven. hoe kan ik dat makkelijk zien? is dat makkelijk over te bouwen zo'n hid systeem? grtz

Marvin 328iT

Bericht door Marvin 328iT » 17 jun 2009, 22:38

Depo's hebben sowieso elektr. hoogteregeling...is gewoon plug 'n play
Verders kan je (als ik me niet vergis) het lichtbeeld van Depo's dmv een palletje omzetten van GB naar rest van EU, en vice versa....
Let er wel op dat je een goed HID setje koopt dat speciaal voor Canbus geschikt is....anders krijg je problemen!
De computer denkt doordat een xenonlamp 'maar' 35watt is dat de lamp kapot is(halogeen is 55watt), de computer geeft dan een foutmelding op je BC...en in het ergste geval sluit hij ook gelijk de stroom naar je lampen af...je lampen doen het dan dus niet!

gr.
Marvin

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 17 jun 2009, 23:12

Marvin 328iT schreef:Depo's hebben sowieso elektr. hoogteregeling...is gewoon plug 'n play
Maar geen automatische....
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

G-StyleR

Bericht door G-StyleR » 17 jun 2009, 23:26

da's dus het probleem.

maar enorm bedankt al voor de uitleg super. als er nog is, bring it on!

grtz!! & thx!!!
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 18 jun 2009, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forum regels mbt quoten

Marvin 328iT

Bericht door Marvin 328iT » 18 jun 2009, 17:54

DJLeonardo schreef:
Marvin 328iT schreef:Depo's hebben sowieso elektr. hoogteregeling...is gewoon plug 'n play
Maar geen automatische....
Nou dan heb ik zeker de special edition, want die Depo's die ik heb van HL die zie ik toch echt zichzelf op niveau brengen als ik de auto start en het licht aanzet :!
Heb zonet nog ff een extra test gedaan (ik moet natuurlijk wel zeker weten of het klopt ;D )..de auto met lichten uit op een kleine verhoging gereden, en daarna de lampen aangezet.
De lampen gaan zich dan gelijk weer aanpassen.

gr.
Marvin
Laatst gewijzigd door Marvin 328iT op 18 jun 2009, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

G-StyleR

Bericht door G-StyleR » 18 jun 2009, 18:36

marvin, ben jij tevreden over die lichten? en heb je er een hid-kit ingestoken of gewoon halogeen? en geen last met strepen in het licht zelf? of last op de controle of bij het afstellen van de lichten?

grtz

Marvin 328iT

Bericht door Marvin 328iT » 18 jun 2009, 18:48

Momenteel heb ik er nog Halogeen lampen in zitten (philips x-treme power), en er is duidelijk een verbetering zichtbaar tov de oude koplampen.
Er komt uiteraard een HID set in, en dan plaats ik wel foto's bij m'n showroom.

Enige waar je over zou moeten nadenken is of je de standaard angel eyes wat vindt...(ik vind ze voor voorlopig wel OK)
De angel eyes stellen in vergelijking met de umnitza's niet zo heel erg veel voor(per lamp zitten er 3 5w5 t10 steeklampjes per ring)....dus als je echte felle angel eyes wilt hebben, dan zou ik die er gelijk bij kopen.
Ik kon bij HL ook Depo's kopen waar HL zelf al een set witte CCFL angel eyes in had gemonteerd...die set was 50 of 60,- euro duurder als ik het goed heb.

Voor de rest heb ik tot nu toe geen aan of opmerkingen op die Depo's...pasvorm is goed, materiaal is goed, inbouwen is simpel, stekkers zijn plug 'n play, en het kleine beetje condens wat ik de 1e dagen had ging ook vanzelf weg(is vrij normaal)

gr.
Marvin

G-StyleR

Bericht door G-StyleR » 18 jun 2009, 20:36

hmmm, klinkt héél erg goed :D
mss voor ze te plaatsen nog is extra afkitten. bedankt voor de comment!

moest ik ze steken is het dan ineens met die wittere angel eyes.
en laat ik natuurlijk foto's achter op het forum

grtz
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 18 jun 2009, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van het voorgaande bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten

Marvin 328iT

Bericht door Marvin 328iT » 18 jun 2009, 20:57

Dat condens heeft te maken dat ze nog nieuw zijn...de afdichtingen zijn gewoon goed.
Zal iets zijn met de lucht die er in zit die relatief veel vocht bevat....als die dan opgewarmd wordt door je lamp, en daarna afkoelt tegen het 'koude' glas, dan krijg je condens.
Dit duurt een aantal dagen, en daarna is het compleet weg.

gr.
Marvin

G-StyleR

Bericht door G-StyleR » 18 jun 2009, 23:21

ah ok. bedankt voor de goede uitleg.

grtz

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”