mijn probleem heb ik gister opgelost..
ja ik vraag me af hoe ze je turbodruk hebben gemeten, aangezien dit naar mijn mening het best met een vaccuummeter gaat, en niet onbelast, dus op de weg.
Het brom geluid als je even op het gas gaat is in mijn optiek een vacuumlek, had ik dus ook, met als gevolg dat de actuator van de turbo geen vaccuum had met als gevolg een turbo die op de uitlaat gassen meedraait, zonder druk.
Dus je uitlaat wordt geblokkeerd door een idle draaiende turbo.
Mijn slang van de solenoid (of wel de pressure converter) heb ik vervangen, goed op de actuator gezet, solenoid een andere plek gegeven, zodat testen en dergelijke praktischer is.
Daarnaast als ze je turbo hebben gemeten, welke waarde is goed? Wat is de druk die jij hebt staan op je turbo.
Ik vind m nl aanvoelen als o,5 a 0,6 bar. Vraag me ook af wat voor turbo het is, misschien dat iemand het weet, en hoeveel druk deze nu max zou aankunnen.
En ja hoe stom het ook klinkt ergens denk ik toch, meten is weten, en je weet pas wat je turbo doet als je het op een meter zet, soms vind ik het jammer dat BMW ook geen turbodruk/vaccuummeter in de auto plaatst zodat je tenminste zelf kan zien wat je turbo aan het doen is, ik weet 1000% zeker dat dit voor gebruikers ook makkelijker zou zijn en daarnaast ook veel kapotte turbo's zou schelen. (alleen die aftermarket meuk komt weer heel snel bij sjonnie-style tuning, mocht iemand sjonnie heten, no offence.)
de stelling van een goede turbo hoor je niet fluiten, vind ik een beetje heel erg kort door de bocht.
Dat zou in moeten houden dat 4 van mijn vorige auto's verrot waren? Mijn Subaru GTT, Mercedes, andere BMW, Passat V6 TDI. Dat een turbo fluit heeft met verschillende factoren te maken.
- Edit:
- als je kijkt naar de Garrett turbo's die staan bekend om de fluittoon en deze fluittoon komt door de hoeveelheid druk en de rpm van het compressorwiel of het turbine wiel, het is vroeg dus ben even niet zeker welke van de 2 het was, belangrijk is wel dat ze beiden opdezelfde as zitten en deze as uitgelijnd en gebalanceerd is, als de turbo stuk gaat hij extreem fluiten piepen of anders sputteren kortom dat merk je.
Ik denk dat ik je nu hoofdpijn heb gegeven, mocht je vragen hebben, dan zie ik ze wel tegemoet, nogmaals 100% met zekerheid kan ik niets zeggen, en omdat ik niets kan waarnemen/meten op dit moment is dit ook echt advies gebasseerd op een omschrijving.