Ik zou me focussen op die code van cilinder 5.
Die 3104 code kan een gevolg zijn van bovenstaande.
Over die 3104 code is nog wel wat info te vinden op bimmerprofs.
Ik had hem ook na verloop van tijd die 3104. En toen heb ik misfire counters gevolgd over diverse ritjes. Ik kon geen trend ontdekken. Misfires varierede van 1 tot 5 over een rit van 1 uur. Ik had geen haperingen of wat ook. (Een misfire count, bestaat overgens uit meerdere misfires in een tijdbestek van...enkele milliseconden oid.
Bij stratified mode (zuinige modus) moet de verbranding het meest optimaal zijn inspuiting,lucht toevoer en werveling en vonk.
Een bepaalde of je huidige software versie van je dme kan dit als vals positief zien en in nieuwere versies of in een beplaalde versie zegt die dat dit verholpen is.
In die blog heeft die ook een flowchart.
Als ik hem kan vinden post ik die bij deze reactie
Wat is de status van je bougies qua km en NGK?
Carbonbuildup bij inlaatkleppen eens gecontroleerd?
https://bimmerprofs.com/uneven-run-in-s ... e-summary/
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht