F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 07 aug 2022, 20:48
F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur
Goedendag,
Ik heb een f11 2012 n57 die komt sinds korte niet snel meer op 90 graden. Schommeld tussen de 88 en 83 graden
Voorheen was ie na 5 min al op bedrijfstemperatuur 90 koelvloeistof graden en 100 graden olie temp.
Nu na 30km pas.
Termostaat al 2x vervangen.
Heeft iemand een idee?
Ik heb een f11 2012 n57 die komt sinds korte niet snel meer op 90 graden. Schommeld tussen de 88 en 83 graden
Voorheen was ie na 5 min al op bedrijfstemperatuur 90 koelvloeistof graden en 100 graden olie temp.
Nu na 30km pas.
Termostaat al 2x vervangen.
Heeft iemand een idee?
Re: F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur
Voor een originele oem of aftermarket?
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur
Ik had gelijktijdig met m'n WP ook de thermostaat voor een aftermarket vervangen. Zelfde probleem als jij hierboven vermeld. Org er terug in en probleem weer verholpen.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 07 aug 2022, 20:48
Re: F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur
Ik heb eerst een Quinton Hazell geprobeerd. en vervolgens een Metger.
Die Metger was inclusief behuizing.
Ik heb zo geen idee van welk merk de originele thermostaat.
ze reageerde allebei hetzelfde kwa werking.
Toch maar weer een keer uit elkaar halen en dan een originele bestellen bij de Dealer,
Bedankt alvast.
Die Metger was inclusief behuizing.
Ik heb zo geen idee van welk merk de originele thermostaat.
ze reageerde allebei hetzelfde kwa werking.
Toch maar weer een keer uit elkaar halen en dan een originele bestellen bij de Dealer,
Bedankt alvast.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 07 aug 2022, 20:48
Re: F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur
Inmiddels de originele termostaat van bmw geplaatst
Maar het duurd nog steeds veel te lang voordat de auto op temperatuur komt. En de koelvloeistof temperatuur blijft schommelen tussen de 83 en 87 graden.
Maar het duurd nog steeds veel te lang voordat de auto op temperatuur komt. En de koelvloeistof temperatuur blijft schommelen tussen de 83 en 87 graden.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 07 aug 2022, 20:48
Re: F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur
Dealer roept nu dat de DDE computer de koelwatertemperatuur niet goed regelt. Koste computer 1800,- euro pfff
Re: F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur
En garanderen ze dan ook dat het dan opgelost is?
Misschien een andere BMW specialist vragen of dat werkelijk zo is en niet gewoon een sensortje, bv Gijsbertsen of Mals.
Misschien een andere BMW specialist vragen of dat werkelijk zo is en niet gewoon een sensortje, bv Gijsbertsen of Mals.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur
Hoe regelt de DDE dan de koelwater temperatuur?......
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 07 aug 2022, 20:48
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 07 aug 2022, 20:48
Re: F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur
DDE regelt wel iets...obv een stroomschemaatje snel bekeken te hebben..zie functional discription? VOOR men de DDE vervangt de in en outputs scopen of op zijn minst live data bekijken met de betere programma's.... is de auto ook uitgelezen met evt foutmeldingen?
Er zijn 3 n57 varianten
6-cylinder diesel engine N57D30S1 (three-stage turbocharging)
6-cylinder diesel engine N57D30T1 (two-stage turbocharging)
6-cylinder diesel engine N57D30O1 (single-stage turbocharging)
ik zie ook meerdere KV pompen nl. auxiliary en coolling?
Er zijn 3 n57 varianten
6-cylinder diesel engine N57D30S1 (three-stage turbocharging)
6-cylinder diesel engine N57D30T1 (two-stage turbocharging)
6-cylinder diesel engine N57D30O1 (single-stage turbocharging)
ik zie ook meerdere KV pompen nl. auxiliary en coolling?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur
De aux pomp is voor de voorverwarming van het interieur samen met het heatertje
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 07 aug 2022, 20:48
Re: F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur
Ik ga ervanuit dat het dan de two stage turbocharging is aangezien er twin turbo op de kap staat die bovenop de motor zit. Verder ben ik alleen bekend met de mechanische koelvloeistofpomp. Wel heb ik gemerkt dat de electric heater control valve heel erg heet wordt en steeds pulserend koelvloeistof doorgeeft.ehombie schreef: ↑21 okt 2022, 11:49 DDE regelt wel iets...obv een stroomschemaatje snel bekeken te hebben..zie functional discription? VOOR men de DDE vervangt de in en outputs scopen of op zijn minst live data bekijken met de betere programma's.... is de auto ook uitgelezen met evt foutmeldingen?
Er zijn 3 n57 varianten
6-cylinder diesel engine N57D30S1 (three-stage turbocharging)
6-cylinder diesel engine N57D30T1 (two-stage turbocharging)
6-cylinder diesel engine N57D30O1 (single-stage turbocharging)
ik zie ook meerdere KV pompen nl. auxiliary en coolling?
(Auto is volledig uitgelezen bij de bmw dealer)
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 07 aug 2022, 20:48
Re: F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur
Ik heb de AUX pomp nog niet kunnen lokaliseren in de auto. Ga vanavond eens goed zoeken.
Wel merk ik dat de electric heater controle valve heel erg heet wordt en steeds pulserend koelvloeistof doorgeeft. Durf niet te zeggen of dit zo hoord.
Re: F11 2012 n57 motor komt niet goed op temperatuur

die aux is inderdaad waar mh beschrijft...sorry voor zij spoor ...(zit op alle varianten)
blijft je radiator blinds niet openstaan?
kun je diverse tempsenosren niet uitlezen? kijken of je enkele verschillen ziet...bij koudere motor?
misschien is ditnog iets

HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht