Beste Bimmers,
Ik ben nieuw op deze site en op zoek naar advies mbt mijn auto. Ik heb 4 jaar geleden een BMW X5 3.0D uit 2013 (oud model) uit DLD gekocht. De eerste drie jaren heb ik eigenlijk, m.u.v. regulier onderhoud en kleine reparaties, probleemloos gereden. Vanaf dit jaar heb ik eigenlijk alleen maar ellende na zelf ruim 150.000 km te hebben gereden ermee (teller nu 255.000). (Auto altijd door Van Poelgeest onderhouden).
Eerst moest een distributieketting worden vervangen waarna enkele weken later de aandrijfas is kapotgegaan en daarmee de karterpan kapot heeft geslagen. Prijzige reparaties.
Nu weer enkele weken later heb ik weer problemen. Tijdens het rijden viel de auto uit en nu blijkt uit onderzoek dat er gruis/slijpsel in het brandstofsysteem is gekomen als gevolg van een gebroken hoge drukpomp. BMW dealer adviseert het gehele brandstofsysteem
te vervangen omdat het slijpsel overal in kan zitten. Kosten ruim €12.000. Ik weet eerlijk gezegd niet wat te doen. Heb andere garages gebeld en daar wordt geen eenduidig advies gegeven mbt wel/niet hele systeem te vervangen. Ik neig naar alles vervangen om geen enkel risico te lopen. Wat is wijsheid? Auto wel/niet repareren? Ik ben bang dat ik binnenkort weer een ander schadepost krijg (weet je natuurlijk nooit) maar gelet op de voorgeschiedenis ligt dit wel in de lijn der verwachtingen. Heeft iemand advies tips en/of kent garages die ik zou kunnen bellen?
Ik hoor het graag van jullie..
Groet Robbert
problemen brandstofsysteem slijpsel/gruis
Re: problemen brandstofsysteem slijpsel/gruis
ja.... moeilijk te beantwoorden. wat is zekerheid...icm de reparatie die je uitvoerd.
ik heb wel eens gezien dat ze met spoelen van leidingen en gebruik makend van magneten alle slijpsels proberen te vangen.
waarbij NIET alle onderdelen van brandstof systeem zijn vervangen. je moet hierbij kijken tot waar het slijpsel is gekomen ..evt hier en daar extra filter...
ja het werkte...maar was experimenteel...en als niet lukte, draaide de garage op voor de gemaakte uren...oid.
ik snap ook wel dat men preventief alles vervangt....
maar ik weet ook niet wat wijsheid is in ubgeval...buiten dat het kl te is
ik heb wel eens gezien dat ze met spoelen van leidingen en gebruik makend van magneten alle slijpsels proberen te vangen.
waarbij NIET alle onderdelen van brandstof systeem zijn vervangen. je moet hierbij kijken tot waar het slijpsel is gekomen ..evt hier en daar extra filter...
ja het werkte...maar was experimenteel...en als niet lukte, draaide de garage op voor de gemaakte uren...oid.
ik snap ook wel dat men preventief alles vervangt....
maar ik weet ook niet wat wijsheid is in ubgeval...buiten dat het kl te is
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 28 mar 2011, 22:41
Re: problemen brandstofsysteem slijpsel/gruis
Beste Robbert4,
Erg vervelend dat je problemen met je X5 ervaart, mooie auto's maar slijtagepunten hou je altijd.
Welkom op het forum, leuk dat je BimmerPortal gevonden hebt.
Zelf ga ik jaarlijks naar de BMW specialist in Pijnacker.
Eerlijke prijsopgave voor onderhoud/reparaties vooraf, prima service/leenauto mee!
Zelf heb ik bij km stand van 145.000 geen issues gehad met de e92 maar de service is prima.
Als ik voor mij zelf mag praten zou ik de X5 opknappen tot die weer redelijk rijd, daarna inruilen.
Zelf zeg je dat er mogelijk meerdere reparaties nog mogelijk nodig zijn, moet je niet willen.
Bmw moet vooral staan voor rijplezier, problemen/storingen houd ik niet van en staan ook niet het teken van :
"freude am Fahren" "BMW maakt rijden geweldig"
Je zou het niet zeggen maar ook BMW's verslijten door gebruik, betrouwbaarheid staat voor mij wel hoog in het vaandel.
regelmatig geconfronteerd worden ,met storingen/reparaties zouden mij zeker niet gelukkiger maken.
Ik zeg fixen die handel en opzoek naar een betere!
Het leven is te kort om te late vern*uken voor een stalen ros op wielen, (al is het wel een hele mooie)
Succes ermee!
Erg vervelend dat je problemen met je X5 ervaart, mooie auto's maar slijtagepunten hou je altijd.
Welkom op het forum, leuk dat je BimmerPortal gevonden hebt.
Zelf ga ik jaarlijks naar de BMW specialist in Pijnacker.
Eerlijke prijsopgave voor onderhoud/reparaties vooraf, prima service/leenauto mee!
Zelf heb ik bij km stand van 145.000 geen issues gehad met de e92 maar de service is prima.
Als ik voor mij zelf mag praten zou ik de X5 opknappen tot die weer redelijk rijd, daarna inruilen.
Zelf zeg je dat er mogelijk meerdere reparaties nog mogelijk nodig zijn, moet je niet willen.
Bmw moet vooral staan voor rijplezier, problemen/storingen houd ik niet van en staan ook niet het teken van :
"freude am Fahren" "BMW maakt rijden geweldig"
Je zou het niet zeggen maar ook BMW's verslijten door gebruik, betrouwbaarheid staat voor mij wel hoog in het vaandel.
regelmatig geconfronteerd worden ,met storingen/reparaties zouden mij zeker niet gelukkiger maken.
Ik zeg fixen die handel en opzoek naar een betere!
Het leven is te kort om te late vern*uken voor een stalen ros op wielen, (al is het wel een hele mooie)
Succes ermee!
Re: problemen brandstofsysteem slijpsel/gruis
Hoi Locksmidv8 en Ehombie
Dank voor jullie reactie. Het autorijden (en zeker in een X5) moet leuk zijn + blijven. Hoewel ik nog twijfel ga ik het met alle waarschijnlijkheid wel repareren. Sommige garages (BMW -erkend) waaronder ook in Pijnacker;) zeggen dat sommige onderdelen vervangen moeten worden en dat de leidingen kunnen worden gespoeld/gereinigd. Anderen zeggen weer alles vervangen. Dus daar moet ik over gaan nadenken. Ik opteer voor alles vervangen omdat ik elders ook lees dat er altijd gruis/slijpsel achterblijft bij het spoelen, met alle gevolgen van dien. Kortom, genoeg stof tot nadenken.
Groet Robbert
Dank voor jullie reactie. Het autorijden (en zeker in een X5) moet leuk zijn + blijven. Hoewel ik nog twijfel ga ik het met alle waarschijnlijkheid wel repareren. Sommige garages (BMW -erkend) waaronder ook in Pijnacker;) zeggen dat sommige onderdelen vervangen moeten worden en dat de leidingen kunnen worden gespoeld/gereinigd. Anderen zeggen weer alles vervangen. Dus daar moet ik over gaan nadenken. Ik opteer voor alles vervangen omdat ik elders ook lees dat er altijd gruis/slijpsel achterblijft bij het spoelen, met alle gevolgen van dien. Kortom, genoeg stof tot nadenken.
Groet Robbert
Re: problemen brandstofsysteem slijpsel/gruis
Welkom hier bij het forum!
Lexus RX450h President Line