BMW E60 2007 Uitval cilinder 4 & 6 op hoge toeren

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
tsquare

BMW E60 2007 Uitval cilinder 4 & 6 op hoge toeren

Bericht door tsquare » 11 mar 2021, 10:54

Goedemorgen,
Sinds vandaag is mijn account geactiveerd voor dit forum, dus dit wordt mijn eerste post met betrekking tot een technisch probleem.
Ik ben eigenaar van een BMW 525i uit 2007 6 in lijn motor waar mij in de laatste paar weken is opgevallen wanneer ik het gas flink intrap dat er een blauwe rookpluim uit de uitlaat komt (verbrande olie) en de auto gaat trillen en een motorstoring lampje gaat branden. Wanneer je de auto even aan de kant zet en uit doet en weer aan draait die weer op 6 cilinders en rijd die weer als een zonnetje. De auto rijdt perfect, motor loopt goed en heeft verder geen storingen zichtbaar. Inmiddels 186.xxx kilometers mee gereden zonder enige problemen tot nu dan.

Nu ben ik op onderzoek gegaan en zag ik dat een veel voorkomend probleem bij dit model de VANOS ventielen bij de solenoid smerig kunnen zijn en dat daardoor de auto de cilinders uitschakelt. Nu ben ik naar een auto garage gegaan en hebben ze de vanos eruit gehaald gereinigd, maar er zat weinig vuil in. Ze hebben de auto bij de garage zelf ook uitgelezen en bij ALLEEN dus bij hoge toeren, dus bij flink gassen schakelt hij dus 2 cilinders uit met rook uit de uitlaat, met de foutcodes 29D0, 29D2 (overslag verbranding op cillinder 4 en 6)

Nu hebben ze mij als eerst aangeraden om de motor is inwendig te laten reinigen en hierna een week mee te rijden en dan weer proberen om eens een keer gas in te trappen. Dit heb ik nog niet getest, maar de vraag is of jullie hier vaker van hebben gehoord en wat kan het eventueel zijn.

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen. Dit zou ik eventueel mee kunnen nemen als advies naar de garage als het probleem zich blijft voordoen.
Alvast bedankt

Hakiem Thakoeri

Re: BMW E60 2007 Uitval cilinder 4 & 6 op hoge toeren

Bericht door Hakiem Thakoeri » 12 mar 2021, 18:25

Sinds een mnd ook last van gehad,zat gelukkig nog in garantietermijn.
Dealer heeft ondertussen bougies vervangen,injectoren gereinigd,inlaat gereingd, en nog bleef storingslampje motormanagement terugkomen met storing op cil 1 en 3 hierop 2 injectoren vervangen,loopt nu voorlopig weer als een zonnetje.
523i E61 2010 Carbonzwart

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”