Koude start probleem e91 325i lci

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Joep1997

Koude start probleem e91 325i lci

Bericht door Joep1997 » 04 mar 2021, 12:12

Hallo BMW liefhebbers,

Ik ben in het bezit van een BMW E91 325i lci met n53 motor. Ik ben erg tevreden met deze auto en ook de motor is erg fijn. Echter heb ik een probleem met koude start.
De auto start met een koude motor (minimaal 6 uur stil gestaan) in principe goed maar begint dan na een halve minuut stationair lopen enorm slecht stationair te lopen waarbij vaak ook het motorlampje gaat branden. Als ik de auto dan uit zet en vervolgens weer start loopt de motor goed en krijg ik het probleem pas weer bij de volgende koude start. Warm dus geen problemen. Wat me opvalt is dat de auto ook meer dan normaal rookt uit de uitlaat (wit) maar dat kan ook door de koude buitentemperatuur komen.
Ik heb de auto uitgelezen en daarbij komen er diverse foutcodes uit m.b.t. overslaan van diverse cilinders. Ik vermoed dat de oorzaak in de injectoren of ontsteking zit aangezien deze vaker niet goed zijn bij deze motoren. Weet iemand hoe ik er zonder ista-d achter kan komen wat de oorzaak is? Ik beschik wel over een Delphi en Wow uitlees programma. Hier onder wat foto's van de foutcodes.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ehombie

Re: Koude start probleem e91 325i lci

Bericht door ehombie » 04 mar 2021, 17:53

ik heb wel een beetje feeling met n53
het heeft inderdaad iets weg met lekkende injectoren...
beste kun je INPA gebruiken.

bimmerprofs is de site met info mijn inziens...
let wel op dat je een msd81 dme hebt (obv die afbeeldingen) veel gaat over een msd80.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Source

Re: Koude start probleem e91 325i lci

Bericht door Source » 06 mar 2021, 13:54

Weet haast wel zeker dat het je injectoren zijn. Een defecte ecu kan ook.
Welke index injectoren heb je er in zitten op alle cylinders? Als je dat niet weet dan zou ik dat als eerste controleren, geldt ook voor de bobines.
Je kan ook alle injectoren laten testen testen kwa opbrengst ed. weet je meteen de staat.
Kortom het gaat tijd en geld kosten.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”