E60 differentieel

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
E60530i
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2021, 14:06

E60 differentieel

Bericht door E60530i » 11 feb 2021, 10:08

Beste leden,

Bij deze een vraag puur uit interesse voor de auto.

Zijn er in de tijden dat de e60 gebouwd werd nog verschillende differentiële gebruikt als in lsd/open/gesloten.

En zou iemand mij in Jip en Janneke taal uit willen leggen hoe zo’n automaat nou precies werkt het volgende begrijp ik ervan.

De motor levert vermogen wat gekoppeld zit aan de koppelomvormer die dus dmv vloeistof en het toerental het aangrijpingspunt richting de verzetten regelt maar wat is nou precies een locking torque converter is dan de vloeistof geheel in de “schoepen?” En dus 100% motorvermogen op bijvoorbeeld de eerste versnelling?

En waar ontstaat dan precies “slip” in de automaat bak (dus warmte)

Ik ben lerende in de BMW wereld dus vandaar mijn wellicht “rookie” vraag.

Met vriendelijke groet,

Danny

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”