Omdat de Cabrio's toch wel bekend staan om lekkage in de achterbak het volgende gedaan;
Als eerste geprobeerd om de afvoergootjes in de cabrio bak te vinden en open te maken.
de linkse zat compleet dicht, als het rubber dan lekt, loopt er vanzelf water de kofferbak in helaas.
ik heb het volgende gedaan;
Zoek met een stukje ijzerdraad het afwatergaatje op.
Indien gevonden, pak gewoon een groot rietje waar je normaal je limonadeglas leeg drinkt, althans kinderen.
Pak een rietje waar je het einde kunt buigen om een hoekje, en zorg dat dit ong. 2 cm lang is.
Zorg dat rietje minimaal 25/30 lang is, plak er desnoods 2 aan elkaar met ductape, werkt goed.
Geleidt dit rietje zo dat je hem in het afvoergaatje krijgt zoals je met je ijzerdraad ook doet.
Blaas nu heel rustig door het rietje, de kans dat de luchtdruk het gat ontstopt is zeer groot, bij mij werkte dit beter dan met draadje in het afvoergaatje.
Als er al beetje water in de bak staat zal dit beter gaan omdat je iets tegendruk hebt
Doorspoelen met heet water en probleem is opgelost.
ook heb ik rubber no 34 van de afbeelding besteld.
Ik zie dat deze in de jaren gekrompen is en niet meer strak aan de rechterkant aansluit, mis gewoon 4 mm rubber daar.
Ook zit het rubber niet helemaal strak naar buiten en dat resulteert in meer water in het gootje wat uitkomt in de bak.
Hoe minder water er naar de bak KAN, des te minder kans op wateroverlast.
in ieder geval heb ik voorgenomen om minimaal 1x per maand even de afvoertjes L en R door te spoelen met warm water