F30 , Rook uit de uitlaat en brandstof stank bij start.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
LucaNem

F30 , Rook uit de uitlaat en brandstof stank bij start.

Bericht door LucaNem » 15 sep 2020, 19:00

Goedenavond ,

Ik hoop dat jullie ervaring hebben of enig idee hebben wat ik ga vragen.
Eind juni heb ik een F30 uit de 2012 aangeschaft ,
134xxx gelopen alles zag er goed uit hoorde geen rare dingen aan de motor. Tot ik met 135xxx km bij de garage stond met een gebroken ketting spanner en gebroken bouten van me krukaspoulie.
De motor is onder garantie bij de garage gereviseerd. Nu heb ik de auto terug maar met starten rookt die echt heel erg en het is niet rook zoals bijna elke auto doet met een koude start. Vervolgens komt er dan een hele erge brandstof lucht in de auto voor een paar minuten en dan is het weer weg. Me verbruik is ook toegenomen ...

Ik zou graag jullie reactie willen horen.

Mvg Luca Nemmers

ehombie

Re: F30 , Rook uit de uitlaat en brandstof stank bij start.

Bericht door ehombie » 16 sep 2020, 08:56

terug gaan naar de garage en je bevindingen overleggen? Een benzine lucht in de auto is inderdaad verdacht (icm die ingrijpende reparatie)...zou ik toch even na laten kijken. Niet dat er wat lekt onder de motorkap.

Evt nog om over te hebben...
- Laat je fueltrims beoordelen om te verifiëren of die echt "Rijker" loopt?
- Wbt roken...ja, het was weer even wat koeler s'ochtends. Sommige (BMW) motoren gebruiken bij de start ook meer brandstof om de katalysator eerder op bedrijfstemp. te krijgen.
- Misschien heeft de garage een adaptatie-reset gedaan, waardoor hij nu nog even rijker loopt...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”