[E36] 320i opening/gaten in carrosseriebalken voorste spatborden
[E36] 320i opening/gaten in carrosseriebalken voorste spatborden
emand enig idee waartoe deze dienen?
Of dienen deze normaal afgesloten te zijn met dopje of zoiets?
Deze zitten weg gestopt achter de modderkuipen in het spatbord.
Maar volgens mij inzien geraakt er hier zeker water in bij regenweer, door hoge luchtdrukvorming bij het rijden, via spleetjes tussen de plastic modderkuipen carrosserie gedeelte.
En dat water blijft waarschijnlijk dan ook lang staan in carrosserie deel tss deuren en spatbord
Met corrosie als gevolg dan.
Ik heb er een foto tje van gemaakt ter verduidelijking.
Het is niet dat rood cirkeltje, maar het gat erboven, ongeveer 35mm denk ik.
Mvg
Ben
Of dienen deze normaal afgesloten te zijn met dopje of zoiets?
Deze zitten weg gestopt achter de modderkuipen in het spatbord.
Maar volgens mij inzien geraakt er hier zeker water in bij regenweer, door hoge luchtdrukvorming bij het rijden, via spleetjes tussen de plastic modderkuipen carrosserie gedeelte.
En dat water blijft waarschijnlijk dan ook lang staan in carrosserie deel tss deuren en spatbord
Met corrosie als gevolg dan.
Ik heb er een foto tje van gemaakt ter verduidelijking.
Het is niet dat rood cirkeltje, maar het gat erboven, ongeveer 35mm denk ik.
Mvg
Ben
Laatst gewijzigd door Ben1974 op 24 mei 2020, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [E36] 320i opening/gaten in carrosseriebalken voorste spatborden
Echt niemand die het weet??
Gokje, ik vermoed dat het openingen zijn waardoor de binnenkant van de kokerbalken gecoat kunnen worden. Zou wel verwachten dat er dan een dopje of zo zou zitten.
BMW E84 X1 2011
BMW E87 116i 2011 verkocht
BMW E46 330xiA touring 2002 verkocht
BMW E46 318iA touring 2002 verkocht
BMW E87 116i 2011 verkocht
BMW E46 330xiA touring 2002 verkocht
BMW E46 318iA touring 2002 verkocht
Zit geen coating. Te duur.
Als zo'n auto crashed wil de engineer dat het frame op zijn manier in elkaar gaat vouwen. Een simpel gat kan daar behulpzaam bij zijn.
Trouwens, bakken met water gaat daar niet in. En mocht het zo zijn ventileert het ook dus rijd je het droog. De spatschermen houden het meeste tegen. Helaas ook vuil maar dat interesseert geen ene fabrikant van auto's.
Als zo'n auto crashed wil de engineer dat het frame op zijn manier in elkaar gaat vouwen. Een simpel gat kan daar behulpzaam bij zijn.
Trouwens, bakken met water gaat daar niet in. En mocht het zo zijn ventileert het ook dus rijd je het droog. De spatschermen houden het meeste tegen. Helaas ook vuil maar dat interesseert geen ene fabrikant van auto's.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

Lekker volblazen met blanke tectiel en evt een afwatering gaatje maken.
Ja ik ben ondertussen naar een gelijkaardige kas gaan zien die originele staat was en nog niet aan gewerkt.
Latere modellen hebben ze nog aanpassingen gedaan, met name een afwateringkanaaltje (op het rode puntje) gemaakt, bij mij was de naad origineel dicht. Zoals je op deze foto ziet.
2 e foto is latere E36-ers.

Latere modellen hebben ze nog aanpassingen gedaan, met name een afwateringkanaaltje (op het rode puntje) gemaakt, bij mij was de naad origineel dicht. Zoals je op deze foto ziet.
2 e foto is latere E36-ers.

Dit is dus de 2e foto van de aanpassing volgende E36-ers.
Close-up dit van de afgeronde hok van het stipje
Bij de auto die ik was gaan zien zat er ook flink wat zand in, het geraakt er dus toch op een of andere manier waardoor er corrosie komt
De reden van de gaten mss om lucht door te laten blazen in de holten? Misschien...

Close-up dit van de afgeronde hok van het stipje
Bij de auto die ik was gaan zien zat er ook flink wat zand in, het geraakt er dus toch op een of andere manier waardoor er corrosie komt
De reden van de gaten mss om lucht door te laten blazen in de holten? Misschien...