
M52b20 swappen of niet?
M52b20 swappen of niet?
Hallo forumleden heb een m52b20 en wil hem swappen voor een m52b28. Heb een zeldzame individual uit eind 99 origineel m en vlekkeloos. Nou twijvel ik wat het met de waarde zal doen. Is het een goede investering of niet? Blokjes zijn zon 700-800€ endan heb ik de oude blok nog om te verkopen dat zal ook zo een 300€ opleveren wat de investering nog kleiner zal maken.


Re: M52b20 swappen of niet?
Nee, niet doen als hij zo goed in orde is. Zeker niet een van de laatste in zijn serie.
Mocht je na verloop van tijd je auto toch willen verkopen is originaliteit belangrijker dan vermogen. Zul je wel de e39 velgen moeten wisselen voor e36 velgen
Mocht je na verloop van tijd je auto toch willen verkopen is originaliteit belangrijker dan vermogen. Zul je wel de e39 velgen moeten wisselen voor e36 velgen
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: M52b20 swappen of niet?
Zou hem liever eens goed polijsten voor dat geld, wel vlekkeloos maar niet swirlloos zo te zien
Re: M52b20 swappen of niet?
Hahah moet nog idd dat is geen probleem
Re: M52b20 swappen of niet?
Voor de waarde van een E36 kan ik me niet voorstellen dat dat veel uit maakt.
Als je de mogelijkheden hebt en nog een paar jaar wil rijden met een leuk vermogen zou ik het gewoon doen !
Als je de mogelijkheden hebt en nog een paar jaar wil rijden met een leuk vermogen zou ik het gewoon doen !
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: M52b20 swappen of niet?
Originele auto's blijven hun geld waard. Papieren kloppen niet meer. Er zal nooit 328i op zijn kentekenbewijs komen. Daar draait het weldegelijk om.
Anders had ik ze wel allemaal naar een M3 omgebouwd en verkocht als een M3. Helaas is een omgebouwde geen fluit waard.
Anders had ik ze wel allemaal naar een M3 omgebouwd en verkocht als een M3. Helaas is een omgebouwde geen fluit waard.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: M52b20 swappen of niet?
Anders dan het koetswerk is ie al niet helemaal meer standaard zo te zien, maar nog wel terug te bouwen.
Als je besluit de motorswap te doen zou ik wel het oude blok erbij houden, dan kan een volgende eigenaar/liefhebber er altijd voor kiezen om hem weer naar origineel terug te brengen.(matching numbers)
Zou de tellerbak dan ook omwisselen, en bij het blok houden, dan is dat altijd kloppend.
Als je besluit de motorswap te doen zou ik wel het oude blok erbij houden, dan kan een volgende eigenaar/liefhebber er altijd voor kiezen om hem weer naar origineel terug te brengen.(matching numbers)
Zou de tellerbak dan ook omwisselen, en bij het blok houden, dan is dat altijd kloppend.
Re: M52b20 swappen of niet?
Wat bedoel je met niet standaard haha? Hij is origineel M sport enige wat anders is zijn de zwarte nieren voor de rest helemaal origineel. Ligt aan hoe omgebouwd als je er een tuning project van maakt is anders dan een identiek m52 blok erin bouwen met hogere cilinderinhoud. Bijna alle mensen zijn ontevreden met een 2.0
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: M52b20 swappen of niet?
Met alle respect. We hebben het over een E36 320i.
Die gaat echt niet veel geld waard worden.
Lekker dat blok erin lepelen en genieten !
Voor de waarde gaat het echt niets uitmaken, zeker niet negatief als het netjes gebeurt.
Die gaat echt niet veel geld waard worden.
Lekker dat blok erin lepelen en genieten !
Voor de waarde gaat het echt niets uitmaken, zeker niet negatief als het netjes gebeurt.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: M52b20 swappen of niet?
Het is niet zomaar een 320i het is een individual uit eind 99(1 van de laatste) en origineel m sport, geen 1 te koop in nederland. Prijzen van nu gezien? Ook geen 10 duizenden euros maar wel gauw 10k en blijft stijgen let maar op. Koplampen zijn origineel met lens alleen ringetjes binnen niet, haal je er zo uit. En velgen zijn ook oem e39 m5 velgen.
Heb de 2.8 toch wel gekocht vandaag heb er zin in
Heb de 2.8 toch wel gekocht vandaag heb er zin in
Re: M52b20 swappen of niet?
Niets ten nadele van de auto hoor !! Zeker een mooie uitvoering.
Maar het feit dat er ontzettend veel E36's zijn en het feit dat het een 320i is zorgen er in mijn ogen voor dat je niet een hele flinke waarde stijging zal gaan meemaken de komende jaren.
Als dat al zou gebeuren met de E36 is het de 325i, 328i, maar vooral de M3.
De E30 waar er echt nog maar weinig van zijn is eigenlijk ook alleen de 325i maar vooral de M3 echt meer geld waard geworden maar dan ook weer alleen de auto's die echt netjes zijn.
Ik zou de 2,8 er lekker in lepelen en gewoon genieten. Voor jou is de auto dan waarschijnlijk veel meer waard omdat een 2,8 echt lekker snel is en de 320i maar traag in mijn ogen.
Ik zou het wel weten in ieder geval !
Misschien meteen een ander inlaat spruitstuk (M50b25) erop zodat hij nog wat vlotter is bovenin de toeren.
Zag er pas nog een te koop voor weinig geld ergens op een forum.
Maar het feit dat er ontzettend veel E36's zijn en het feit dat het een 320i is zorgen er in mijn ogen voor dat je niet een hele flinke waarde stijging zal gaan meemaken de komende jaren.
Als dat al zou gebeuren met de E36 is het de 325i, 328i, maar vooral de M3.
De E30 waar er echt nog maar weinig van zijn is eigenlijk ook alleen de 325i maar vooral de M3 echt meer geld waard geworden maar dan ook weer alleen de auto's die echt netjes zijn.
Ik zou de 2,8 er lekker in lepelen en gewoon genieten. Voor jou is de auto dan waarschijnlijk veel meer waard omdat een 2,8 echt lekker snel is en de 320i maar traag in mijn ogen.
Ik zou het wel weten in ieder geval !
Misschien meteen een ander inlaat spruitstuk (M50b25) erop zodat hij nog wat vlotter is bovenin de toeren.
Zag er pas nog een te koop voor weinig geld ergens op een forum.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: M52b20 swappen of niet?
Euhm, weet niet wie je dat heeft wijsgemaakt, maar style 65 is een breedset en heeft ander hart (vlak). Niets ten nadele van deze set hoor, maar is geen oem.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats