Ik heb een vraag. Ik heb een hikje tijdens het rijden. Niet constant, maar wel frequent. Soms regelmatig en soms niet. Ook soms als hij stationair loopt terwijl hij in de drivestand staat. Als hij in de p-stand staat lijkt het alsof het niet gebeurd, althans daar heb ik het nog niet kunnen ontdekken. De auto lijkt verder prima te rijden en trekt volgens mij goed op. Ik heb een tijd gedacht dat het wellicht een soort schakelmoment was. Dat de automaatbak als het ware twijfelt met schakelen. Dit terwijl het eigenlijk altijd gebeurd tijdens constante snelheid, ook in de cruisestand. Megastal tussen de 1500 en 2000 toeren, maar heels soms ook bij 2500 of 3000 toeren.
Nu heb ik al wat gesnuffeld op het forum en kwam een topic tegen waarbij iemand een gelijksoortig probleem had. Die heeft als tip het vervangen van de bobines en bougies. Ik had al bijna bedacht de automaatbak te laten spoelen, maar dat is best en duur geintje waarvan het niet zeker is dat het gaat werken (zal trouwens met alle potentiële oplossingen zo zijn ben ik wel achter als ik zie hoeveel mensen soms aanpakken/vervangen om een probleem op te lossen
Mijn idee is dus om de bougies en bobines (preventief) te vervangen. Is zoiets sowieso niet handig om te doen? Weet eerlijk gezegd niet of het ooit al eens gedaan is. En als het gedaan is ook niet wanneer.
Ik neem aan dat hier geldt.....baat het niet schaadt het niet?