Verlichting dimlicht en grootlicht werken niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kpeet

Verlichting dimlicht en grootlicht werken niet

Bericht door kpeet » 17 jan 2020, 16:01

Beste Bimmer portal leden,

Sinds twee dagen doet helaas mijn voorverlichting rechts het niet meer van mijn e90 2011...
Twee dagen geleden begon mijn dimlicht te knipperen waarna ik nu een melding op het dashbord ontvang van Dimlicht uitgevallen.
Mijn dimlicht werkt dus niet meer...
Maar bij het testen van ook mijn grootlicht, blijkt deze ook niet te werken in dezelfde verlichting unit... Ik mag dan aannemen dat het niet de Xenon verlichting van 'toevallig' beide stuk zijn...?
Hoe kan ik dit eenvoudig testen/checken of het nu aan de verlichting licht, of eventueel aan een regelunit of iets anders. Kan het ook een zekering zijn?

De ring verlichting (stadsverlichting) werken nog wel in beide units.
Wellicht een 'stomme vraag' hoe kom je erachter of het nu Xenon / led of reguliere verlichting is...

Als er foto's videos oid geupload moeten worden verneem ik het graag.
Bedankt alvast!

ehombie

Re: Verlichting dimlicht en grootlicht werken niet

Bericht door ehombie » 19 jan 2020, 00:34

Hoe is je vorige topic afgelopen?

Heb niet ver gekeken voor je voertuig qua diagrammen (en of er wat gemeenschappelijks is met in die unit). Maar zorg dat je massa’s goed zijn. Eerst visueel en evt met een zelfgemaakte test lamp uit een h7lamp ofzo om te kijken of die massa de amperage kan dragen.

Lees dit maar eerst door FYI. (ALS het kortsluiting gerelateerd is en uitlezing zegt hier wat over)
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... ng/XZMcmML
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”