Vorige week mijn 320D naar de garage gebracht omdat hij stationair / bij lage snelheid nogal naar uitlaatgassen stonk in het interieur. De monteur heeft de auto even op de brug gehad en van onder gezien dat aan het begin van de uitlaat veel zwarte roet te zien is, waarschijnlijk dus een lekke uitlaat. Monteur zegt dat er een nieuwe uitlaat (en dus katalysatoren) onder moeten à 3-400 EUR, plus 2 uur werkloon. Echter heeft hij de beplating van onder de auto niet losgehaald, enkel door een paar spleten gekeken.... hij kon ook niet precies zeggen wat een nieuwe uitlaat zou kosten, want voor het precieze model moest eerst de oude uitlaat van de auto af? Lijkt mij een beetje vaag..
Nu heb ik zelf wat verstand van auto's en ga ik binnenkort de auto zelf op een brug zetten om te kijken en wat dingen weg te halen. Het is juist dat de uitlaat niet te horen is, en als ik eenmaal aan het rijden ben, er niks meer van ruik. De injectoren zijn het niet, want die zijn al gecheckt.
Hebben jullie een idee van wat hier de beste oplossing zou kunnen zijn? Nieuwe uitlaat (katalysators) er onder laten zetten of zou ik dit ook zelf kunnen? Monteur maakte mij wel een beetje bang met "als de bouten afbreken tijdens het loshalen zijn we nog uren verder" dus daar heb ik ook niet zo'n zin in, ben tenslotte 18 en student
Groetjes,
Mathieu