Piepje bij motor..

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Johan6

Piepje bij motor..

Bericht door Johan6 » 01 nov 2019, 15:55

Hallo,

Ik heb sinds korte termijn een E46 330d AUTOMAAT uit 2003..
Ik heb hem gekocht om zijn optie's en zijn netheid, alleen had verwacht dat ze wat meer liefde had gehad.. -_-
(ze is wel altijd netjes schoongemaakt :ja: )

Maar nu het probleem..
Looprol en spanner waren hoorbaar, en de looprol schommelde al bij draaiende motor.. dus vervangen die hap.. (+ multiriem natuurlijk ;) )
Mijn gedachten waren dat de motor daarom een "piep" geluid gaf, als het ik het contact uitdraaide.. HELAAS! :(
Nu heb ik hem even getest zonder ventilator en toen was het bij motor uitzetten dat ''piepje'' niet aanwezig..
Kan het zijn dat het de ventilator dit geluid geeft.. of moet ik toch denken aan de krukaspoelie.. of een motorsteun..??
( heb alles ook gecontroleerd, stuurpomppoelie en waterpomppoelie waren niet hoorbaar..)

Het geluid... beetje net of een vsnaar slipt over een poelie.. :s

Wie heeft een tip of een idee.. :!
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)

INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan

Josh330

Re: Piepje bij motor..

Bericht door Josh330 » 04 nov 2019, 08:16

Aangezien je zelf al getest hebt met ventilator lijkt mij de conclusie vrij snel duidelijk en zit het hem in de ventilator.
Je hebt een automaat dus heb je er 1 met visco koppeling. Deze willen nog wel is kapot gaan en zelf raar ik hem aan om te bouwen naar een elektrische fan. Dit is Plug and play en niet heel moeilijk om te doen.
Daarnaast verminder je het risico dat de visco fan "ontploft" en van alles meeneemt. Dit houdt in dat de kunststof ventilator uit elkaar schudt en die wil nog wel wat anders kapot slaan hierdoor (ja heb ervaring hiermee).

http://www.zhpmafia.com/forums/showthre ... ityourself

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”