Mijn naam is Ricardo, woonachtig in de polder en ben sinds 2 weken in het bezit van een BMW E60 530D uit 2004 met net 3ton op de teller. Hiervoor reed ik een nieuwe Renault Clio 0.9 TCe (lease) en daarvoor een Peugeot 107 en een Volkswagen Polo BlueMotion, oftewel, allemaal ''kleine'' auto's met economische blokjes, alle 3 de auto's waren namelijk voorzien van 3 cilinders. Daarvoor heb ik jaren lang een E36 328i gereden..en ik verlangde gewoon weer terug naar power onder de motorkap i.c.m. Duitse degelijkheid.
2 weken geleden deze nette E60 530D op 't spoor gekomen.. interieur is in top staat, alle snufjes en elektrische dingetjes werken en ook de buitenkant ziet er nog goed uit! (Op wat swirls na die weg te polijsten zijn). Daarnaast is de auto altijd netjes onderhouden geweest.
Gister de hele auto compleet laten nakijken bij BMW specialist Gijsbertsen in Odijk en toen bleek de auto, ondanks zijn kmstand van 3ton, helemaal niet zo verkeerd te zijn!

Maar goed, er waren wel een paar dingetjes...
- 2x vacuümslangen gebroken (gister direct laten repareren)
- Alle gloeibougies + regelunit gaven een storing (gister direct laten repareren)
- Advies was om de wervelkleppen te laten vervangen (gister direct laten repareren)
Voor de overige puntjes zal ik binnenkort een offerte ontvangen:
- Remblokken & -schijven voor
- Fuseekogel rechtsachter
- Automaatbak zweet wat olie, advies is om ''groot bakonderhoud'' uit te laten voeren
- Advies is om de luchtmassameter te vervangen, deze lijkt wat kuren te vertonen (auto houdt bij hoge toeren wat in).
- Klein oliebeurtje (just to be sure...)
En dan is de auto volledig tiptop in orde

En dan kunnen we gaan kijken naar leuke modificaties zoals getinte ramen, grotere velgen etc...




