waterlekkage

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
RobertF

waterlekkage

Bericht door RobertF » 11 okt 2018, 14:28

Ik moest zo om de 2000km coolant bij vullen. Bleek dat de temperatuursensor lekte.
Nu heb ik vastgesteld dat ook de radiatorslang rechts onderaan, dus onder de temperatuursensor, ook lekt.
Deze zit met een klip vast.
Weet iemand of daar een afdichtingsring in zit of moet ik de slang nieuw kopen en wie weet het onderdelennummer
E61 type 525i M-uitvoering carbon zwart
Jaguar MK2 3.4 british racing green 1965
Jaguar XK140DHC 1956

Kubilay

Re: waterlekkage

Bericht door Kubilay » 11 okt 2018, 20:28

Bij de mijne was ook de coolslang rechts onderaan 'kapot' gegaan. Het lekte in ieder geval. Ik weet niet of je kan zien of de slang zelf goed is. Het hoeft maar een klein gaatje te zijn die je net niet ziet.. Ik zou het helemaal vervangen aangezien het ook alleen kan lekken als er druk op komt en wie weet hoeveel lekkage plekken er zijn. Het is tenslotte rubber die met de tijd ouder wordt. Ikzelf heb ook heel die slang laten vervangen door de werkplaats. Zij regelden de onderdelen etc verder. Je kan op realoem.com zelf onderdelen voor je auto vinden. Het is voor ons ook lastig als je verder geen informatie over je wagen geeft. De E60 is namelijk met 26 verschillende soorten motorblokken geleverd destijds. Ik zie dat je een 525i hebt, maar welke? De M54 of N52? Blijkbaar N52 doordat het een 2007 model is.
In ieder geval. Op realoem kan je dus ook zien of er een 'afdichtingsring' in zit. Je kan eventueel ook langs de dealer gaan, want die helpen graag en dan weet je ook meteen de prijs. Op de offerte zie je dan de onderdelen in een schematische afbeelding (net zoals op die van realoem.com).
Succes

RobertF

Re: waterlekkage

Bericht door RobertF » 12 okt 2018, 09:44

Bedankt voor je reactie. Ik heb de slang besteld.
E61 type 525i M-uitvoering carbon zwart
Jaguar MK2 3.4 british racing green 1965
Jaguar XK140DHC 1956

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”