e60 525D 2004 problemen na updaten datens
e60 525D 2004 problemen na updaten datens
Beste leden,
ik heb zeer vervelende problemen na het updaten van de daten files met ista+
ik krijg op mijn dash melding systems restraint en driving stability, DTC kan ik ook niet meer aan en/of uitzetten
en als ik mijn richtingaanwijzers gebruik keren ze niet terug na een bocht.
kan iemand me hiermee helpen aub het is zeer dringend
fouten verwijderen helpt ook niet ze komen dan direct terug
het is een 525D van 2004/11 met automatische transmissie
ik heb zeer vervelende problemen na het updaten van de daten files met ista+
ik krijg op mijn dash melding systems restraint en driving stability, DTC kan ik ook niet meer aan en/of uitzetten
en als ik mijn richtingaanwijzers gebruik keren ze niet terug na een bocht.
kan iemand me hiermee helpen aub het is zeer dringend
fouten verwijderen helpt ook niet ze komen dan direct terug
het is een 525D van 2004/11 met automatische transmissie
Re: e60 525D 2004 problemen na updaten datens
Lijkt een probleem te zijn met de stuurhoek sensor.
Wagen weet niet meer hoe het stuur staat waardoor de rijhulp systemen niet meer werken en de richting aanwijzer niet meer afslaat als het stuur rechtuit staat.
Wagen weet niet meer hoe het stuur staat waardoor de rijhulp systemen niet meer werken en de richting aanwijzer niet meer afslaat als het stuur rechtuit staat.
525d E61 2007 pre-LCI
Misschien kan een stuurhoek calibratie nog uitkomst bieden? Op basis van tom_il reactie.
Is de update wel goed gegaan? Komt die melding direct na de update?
Hoop niet dat dit onder de catagorie valt " if it ain't broken, don't fix it"
Is de update wel goed gegaan? Komt die melding direct na de update?
Hoop niet dat dit onder de catagorie valt " if it ain't broken, don't fix it"
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
ik had een probleem met mijn versnellingsbak, daarom heb ik een complete update gedaan en het lijkt me nu veel beter te zijn hij schakelt nu beter, maar na die update heb ik dus die problemen, daarvoor had ik die problemen niet,
ik kan me wel herinneren dat ik tijdens eht update een bericht kreeg '' steering angle needs to be 0 to proceed'' of iets in die zien , en ik heb gewoon op next geklikt. kan het daar iets mee te maken hebben?
ik kan me wel herinneren dat ik tijdens eht update een bericht kreeg '' steering angle needs to be 0 to proceed'' of iets in die zien , en ik heb gewoon op next geklikt. kan het daar iets mee te maken hebben?
Google even steering angel calibratio e60 dan zie je wel hoe of wat.....https://youtu.be/6zNVZwYSVMg
Met 0 zou ik zeggen dat je stuur recht had moeten staan...(en niet voor niets vraagt). Maar klinkt wel aannemelijk als je mij vraagt. Maar een calibratie stelt niks voor in iedergeval...
Zal vast ook in ista d kunnen. Maar ik doe dit werk ook niet dagelijks...
Succes verder. Laat even weten of je het gefixt hebt....wordt zeer gewardeerd!
Met 0 zou ik zeggen dat je stuur recht had moeten staan...(en niet voor niets vraagt). Maar klinkt wel aannemelijk als je mij vraagt. Maar een calibratie stelt niks voor in iedergeval...
Zal vast ook in ista d kunnen. Maar ik doe dit werk ook niet dagelijks...
Succes verder. Laat even weten of je het gefixt hebt....wordt zeer gewardeerd!
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
bedankt voor jullie reacie,
het probleem met richtingaanwijzers en driving stability foutmelding is opgelost!
ik moest het inderdaad nog resetten en callibreren met INPA.
maar restraint systems probleem blijft,
airbag lichtje blijft branden , als ik het fout verwijder met INPA komt het melding na paar seconden teurg.
het probleem met richtingaanwijzers en driving stability foutmelding is opgelost!
ik moest het inderdaad nog resetten en callibreren met INPA.
maar restraint systems probleem blijft,
airbag lichtje blijft branden , als ik het fout verwijder met INPA komt het melding na paar seconden teurg.
Communiceer die foutcode(s) even. Met evt beschrijving. Dan heb je weer wat meer info dan die idrive melding.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
ik weet niet waar in welke module ik exact moet zoeken maar ik heb meerdere foutcodes gevonden.
9AF9 codierung/Konfiguration ZK1 unstimmig
D354 CAN-Fehler : botschaft TORQUE_1 (ID 0x0A8) fehlt!
9AF9 codierung/Konfiguration ZK1 unstimmig
D354 CAN-Fehler : botschaft TORQUE_1 (ID 0x0A8) fehlt!
In inpa e60 --> body --> airbag.
Er zit volgens mij ook een menu coding in. Ik weet niet wat hier in staat, maar misschien kun je icm je foutcodes iets herleiden of calibreren/resetten (een g-sensor ofzo)?
Nogmaals ik doe het niet dagelijks.
Er zit volgens mij ook een menu coding in. Ik weet niet wat hier in staat, maar misschien kun je icm je foutcodes iets herleiden of calibreren/resetten (een g-sensor ofzo)?
Nogmaals ik doe het niet dagelijks.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht