Waterlekkage bmw e87 116i

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
joost-Bbg

Waterlekkage bmw e87 116i

Bericht door joost-Bbg » 03 jan 2018, 14:52

Goedemiddag,

Een jaar geleden een bmw 1 serie aangeschaft en hier eigenlijk altijd met plezier in gereden alleen heb ik sinds een tijdje last van een waterlekkage in mijn auto. Tot nu toe is dit twee keer voor gekomen, waarbij ik de eerste keer dacht dat het een raampje was wat op een kiertje was blijven staan. Alleen bij de tweede keer geloofde ik dit niet.

Veel op het forum en internet al afgezocht maar nog nergens een concrete of juiste oplossing kunnen vinden helaas. Het volgende is het probleem:

Er staat water in de bodem van de auto, alleen aan de linkerkant. Het lijkt geen rij water te zijn want heb het ook al twee keer gehad dat de auto nat was terwijl er niet mee gereden was. 1 keer toen de auto circa 9 uur bij werk heeft gestaan, hij was droog toen ik begon en toen ik wou weg rijden stond er een laag water in. En nu deze week ook waarbij de auto al 4 dagen niet heeft gereden staat er ook een laagje water in, waarbij de auto droog was toen ik hem weg heb gezet.

Onderstaand een aantal foto's van hoe ik de auto afgelopen week aantrof. Alles aan de binnenkant was beslagen en nat, en niet een beetje condens wat al wat vaker voorkomt in deze tijd van het jaar maar gewoon echt waterdruppels.

Het eea al nagekeken maar ik kom er helaas maar niet uit. Dus in de hoop dat hier iemand het antwoord op dit probleem weet.

Gaat om een bmw 116i uit 2005 (pre facelift dus)
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
BMW 116i '05

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Waterlekkage bmw e87 116i

Bericht door mieske90 » 03 jan 2018, 21:07

Damn dat is inderdaad niet zo maar even wat vocht :o

Alle rubbers gecontroleerd of dat er ergens iets kapot is :s
Afbeelding
Volgende evenement:

Nina W

Re: Waterlekkage bmw e87 116i

Bericht door Nina W » 25 jan 2026, 16:00

Ik heb een BMW 118i uit 2012 met exact hetzelfde probleem.

Als de motor loopt bij stilstand gebeurt er niets.
Zodra ik ga rijden komt er uit de verwarming openingen onder de bestuurdersstoel slootjes water gelopen.
(Ik heb iemand op de achterbank gezet om de herkomst van het water te achterhalen)

Waterstand achter de bestuurdersstoel na een half uurtje rijden 1 a 2 centimeter!

Het is dus geen lekkage door lekkende rubbers bij deuren, voorruit of dakraam en ook niet door openstaande ramen.
Het heeft ook niets met regen te maken, het is vandaag vandaag de 5e dag droog.
Het is puur helder water, zonder reuk of smaak.

Feit is wel dat de auto tussen het rijden door langere tijd een paar dagen stilstaat en het euvel nu pas gebeurd in de winter.

Iemand een idee hoe dat komt?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”