Kofferbak e46 cabrio gaat niet meer open

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gogs

Kofferbak e46 cabrio gaat niet meer open

Bericht door Gogs » 15 sep 2017, 19:52

Goede avond ik heb sinds juni een e46 323i cabrio van 2000.Nu heb ik een probleem met mijn kofferbak die niet meer open gaat,niet met sleuten en ook niet met ab.Auto is uitgeleest bij plaatselijke dealer maar die konden niks vinden.Ik heb begrepen dat er een mogelijkheid nog bestaat door een gat te boren in de kofferbak.Heeft iemand hier ervaring mee en zo wel waar zou ik die gaat moeten boren als iemand dit weet graag laten weten.mvg gogs

StefanRSW

Re: Kofferbak e46 cabrio gaat niet meer open

Bericht door StefanRSW » 17 sep 2017, 21:04

Hallo Gogs,

De kans bestaat dat de sensor die je kofferbak vergrendeld geactiveerd is, en deze daarom niet wilt openen. Deze zit ongeveer op deze locatie:

Afbeelding

Dit is een beveiliging, zodat je je kofferbak nooit kan openen als deze afdekking voor het dak geopend is. Ze mogen nooit tegelijk geopend zijn, omdat ze elkaar anders kunnen beschadigen.

Mijn advies is dan ook meten of deze sensor nog naar behoren werkt, en anders een bedrijf opzoeken wat de juiste uitleesapparatuur heeft.

hanser

Re: Kofferbak e46 cabrio gaat niet meer open

Bericht door hanser » 26 sep 2017, 10:32

kijk eens naar het slot in het handschoenkastje als deze gesloten is gaat de koffer ook niet open

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”