MOST kabel

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
nelis76

MOST kabel

Bericht door nelis76 » 14 sep 2017, 20:24

Ik ben bezig met het inbouwen van de cruise controle. vandaag wilde ik deze laten coderen maar we konden geen MOST kabel vinden. waar moet deze zich normaal bevinden? en kan het ook zijn dat ik er geen heb? het systeem vroeg wel om een most verbinding.

Het gaat om een bmw e87(118i) uit 2005.

Alvast bedankt Niels

--help

Re: MOST kabel

Bericht door --help » 24 sep 2017, 21:21

MOST = glas, bij mijn oude E82 lag het in de kofferbak onder de laadvloer. Als je die eruit haalt (dus niet enkel optilt) zat hij in de versterker.
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

AlexNaoumov

Bericht door AlexNaoumov » 22 okt 2017, 10:22

Het kan goed zijn dat je geen MOST hebt hoor. Zeker op een beetje een kale wagen. Als je die hebt zit die boven de voeten van de bijrijder, er zit daar een klepje. Maar, waarom heb je MOST nodig voor cruisecontrol?

Cruisecontrol coderen:
NCSExpert
Using NCSEXPERT update the car's "Vehicle Order" (VO) by adding option "$540" and "FA_WRITE" the new VO to the CAS and NFRM module. Next select Job "SG_Codieren" to code each (all) the modules in the car.

-Richard-

Bericht door -Richard- » 22 okt 2017, 12:02

Alex, je hoeft niet meer te coderen dan nodig. Daarbij mist er nog een stap.
Ow, en de MOST connector zit bij de bestuurder, niet bij de bijrijder :whistle:
Geen MOST kabels kan heel goed. Als er geen audio gerelateerde modules zijn die dus met elkaar willen babbelen, zoals een CCC en TCU, AMPT of AMP of et cetera..., dan is er ook geen reden om een MOST netwerk aan te leggen. :duim:

En inderdaad, MOST is helemaal niet van toepassing.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”