Stuur naar rechts draaien piepend geluid

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
mastera

Stuur naar rechts draaien piepend geluid

Bericht door mastera » 15 aug 2017, 19:14

Beste leden,

Vandaag kwam ik achter dat als ik het stuur iets naar rechts draai dat er een licht piepend geluid komt soms. Eerst dacht ik dat het van de ventilator van de luchtroosters kwam, het komt van het stuurhuis denk ik. Wat kan dit zijn?

mastera

Re: Stuur naar rechts draaien piepend geluid

Bericht door mastera » 18 aug 2017, 07:03

Niemand een idee? Ben op vakantie, kan dit kwaad?

Jeremy

Bericht door Jeremy » 18 aug 2017, 12:58

Misschien komt het wiel tegen de wielkas of modderkuip aan. (Ex-)schade-auto? Misschien te grote wielen?

mastera

Bericht door mastera » 20 aug 2017, 12:35

Auto is schadevrij, ik rijd er zelf 6 jaar mee. Ben op vakantie en het isnhiet bijna 40 graden. Misschien komt het hierdoor. Stuurbekrachtiging olie ie op pijl. Soms bij rechtsdraaien komt et een geluid ( net of ventilator draait en er ern blaadje tussen zit)

Jeremy

Bericht door Jeremy » 20 aug 2017, 12:41

Ik denk dat je het dan toch in de stuurpomp of stuurhuis moet zoeken. Bij mijn ex E46 heb ik iets soortgelijks gehad, alsof er iets tussen de spaken van je fiets zo. Oplossing voor mij was een nieuwe pomp. Echter produceerde mijn pomp toen dus altijd dat geluid, zelfs bij niet draaien van het stuur.

Kan je ermee rijden? Zolang je het niet constant hebt wel. Wellicht is het bij jou alleen een kwestie van ontluchten, probeer het stuur eens een aantal keer volledig naar links gevolgd door volledig naar rechts te draaien. Het zou zichzelf moeten ontluchten maar dit kan nooit kwaad. Dit kan je met een dichte als met open reservoir doen, echter zou ik het nu met een open systeem doen, misschien is ook het ontluchtingskanaaltje verstopt. :)

mastera

Bericht door mastera » 20 aug 2017, 12:59

Bij mij doet die soms als ik stuur iets naar rechts draai. Verder bij links op rechtdoor rijden niet. Gisteren helemaal geen geluid.maar soms doet hii dat. Ik ga woensdag weer terug baar nederland en moet 2500 km rijden. Als het maar geen probleem oplevert onderweg?

Jeremy

Bericht door Jeremy » 20 aug 2017, 13:00

Lijkt me dan niet. Weet niet waar je zit, maar wellicht even langs de lokale garage?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”