Hoi Bimmerfans,
Ik heb een e36 320i uit 1996. Wat me opviel een week geleden is dat op een koude start, mij ventilator gelijk volop begint te draaien. Ik neem aan dat dit niet normaal is aangezien hij nog gewoon koud is? Wat kan de oorzaak zijn van dit? Is er een manier om te testen of mij koeling systeem nog goed is ??
Alvast bedankt!
ventilator begint meteen te draaien op koude start
Re: ventilator begint meteen te draaien op koude start
Welke van de 2?
De voorste is van je airco, en zodra die aanstaat slaat die fan aan, dat is normaal
De voorste is van je airco, en zodra die aanstaat slaat die fan aan, dat is normaal
320i uit '96, dus ik ga er vanuit dat deze een visco fan heeft tussen de motor en radiator. Deze wordt mechanisch en niet electrisch aangestuurd.
Ik ga er dus vanuit dat het je airco fan is die vóór de radiator zit (direct achter de bumper dus), mocht je de airco aan hebben is het redelijk normaal dat deze vroeg of vrijwel direct kan gaan draaien, maar het is dan weer niet de bedoeling dat deze constant aan blijft, is dat wel het geval?
Ik ga er dus vanuit dat het je airco fan is die vóór de radiator zit (direct achter de bumper dus), mocht je de airco aan hebben is het redelijk normaal dat deze vroeg of vrijwel direct kan gaan draaien, maar het is dan weer niet de bedoeling dat deze constant aan blijft, is dat wel het geval?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
Mocht het je Visco fan zijn die meteen aanspringt bij een koude start dan is dat normaal!
Is het de fan die aan de voorkant zit(achter de bumper) dan is dit idd je airco fan, als deze uitgeschakeld staat is waarschijnlijk je temperatuur sensor(water) defect, kost een paar tientjes bij de dealer!
Is het de fan die aan de voorkant zit(achter de bumper) dan is dit idd je airco fan, als deze uitgeschakeld staat is waarschijnlijk je temperatuur sensor(water) defect, kost een paar tientjes bij de dealer!
BMW E30 318i Sedan 1989, Zelfgemaakte kleur blauw. [X]
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<
Hoi,
Excuses voor de late reactie!
Het is de achterste ventilator (achter de bumper) die gelijk aanslaat, dus degene die tegenover de motor zit.
Hoe kan ik achterhalen dat mij visco electrish of mechanish aangestuurd word?
Alvast bedankt
Excuses voor de late reactie!
Het is de achterste ventilator (achter de bumper) die gelijk aanslaat, dus degene die tegenover de motor zit.
Hoe kan ik achterhalen dat mij visco electrish of mechanish aangestuurd word?
Alvast bedankt
Een visco (mechanisch) zit direct op de motor, een electrische fan zit los van de motor.
320i E46 Sedan | Stanced Daily