E91 ULF (bluetooth) repareren of vervangen?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Pim_Groningen

E91 ULF (bluetooth) repareren of vervangen?

Bericht door Pim_Groningen » 02 apr 2017, 21:28

Beste mede-forummers,

De ULF / TCU in mijn e91 (pre-lci, 2006,uitgerust met CCC Professional, bluetooth, spraakherkenning) is defect. Gevolg: stotterend i-drive systeem. Wanneer ik de witte stekker van de TCU ontkoppel, werkt het i-drive systeem weer perfect. Conclusie: de TCU is hoogstwaarschijnlijk defect. Dit wil ik graag opgelost hebben.

Op internet lees ik her en der informatie, maar nergens is de informatie compleet. Zouden jullie me kunnen helpen zodat ik een goede afweging kan maken? Volgens mij heb ik de volgende opties:

-TCU vervangen door een nieuw origineel exemplaar. Vragen: (1) wat kost een nieuw TCU? (2) Moet ik de auto hier nu wel of niet opnieuw voor laten programmeren (ik hoef geen MULF of MULF2 maar gewoon de normale TCU)? Zonder programmeren kan ik immers zelf de TCU vervangen, wat weer arbeidsloon scheelt.

-TCU vervangen door een tweedehands exemplaar. Ik zie dat dit vaak wordt afgeraden omdat tweedehands exemplaren ook vaak defect zijn/gaan. Wat is jullie mening? En heeft iemand toevallig eentje liggen?

-TCU repareren: waar kan dat en wat gaat dat ongeveer kosten?

Ik wil geen aftermarket optie, ik hecht grote waarde aan de originele staat van de wagen.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

rob69ert

Re: E91 ULF (bluetooth) repareren of vervangen?

Bericht door rob69ert » 22 apr 2017, 02:11

Beste Pim,
Heb het zelfde probleem gehad.
thommy.nl in Lisse verkopen ze gerepareerde MULF module's , 6 maanden garantie plus inleren a 300 euro.
Je kan de module ook doorlussen a 50 euro,alleen werkt bluetooth niet meer!

MVG
Robert

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”