Warme motor valt uit na starten
- DjankyJackson
Warme motor valt uit na starten
Goedemiddag,
Sinds een paar weken begint mijn motor raar te doen als die warm is. Als ik de auto meerdere malen heb gebruikt en ik start de motor wanneer die dan warm is valt die soms direct uit. Ik moet dan gas geven en direct wegrijden en na een paar honderd meter rijden blijft hij weer stationair draaien. Hij doet dit niet altijd maar wel steeds vaker de laatste tijd. Soms schommelt de toerenteller ook een beetje bij een stoplicht als die warm is, dan zakt die opeens een flink stuk en als ik dan weer gas geef blijft die weer normaal. Weet iemand wat die zou kunnen zijn?
Ik heb een E36 Compact uit 1999
Alvast bedankt!
Sinds een paar weken begint mijn motor raar te doen als die warm is. Als ik de auto meerdere malen heb gebruikt en ik start de motor wanneer die dan warm is valt die soms direct uit. Ik moet dan gas geven en direct wegrijden en na een paar honderd meter rijden blijft hij weer stationair draaien. Hij doet dit niet altijd maar wel steeds vaker de laatste tijd. Soms schommelt de toerenteller ook een beetje bij een stoplicht als die warm is, dan zakt die opeens een flink stuk en als ik dan weer gas geef blijft die weer normaal. Weet iemand wat die zou kunnen zijn?
Ik heb een E36 Compact uit 1999
Alvast bedankt!
- BMWf20 2.0d
Re: Warme motor valt uit na starten
Kruk/nokkenassensor??
Heb je de auto al laten uitlezen??
Heb je de auto al laten uitlezen??
- DjankyJackson
Nee ik heb hem nog niet uit laten lezen. Dat zal ik snel even laten doen, bedankt in ieder geval!
Ik zou misschien denken aan een vacuumlek of een kapotte luchtmassameter, maar vreemd dat ie dat dan alleen doet als ie warm is. even uitlezen dan kun je vaak al wat dingen uitsluiten inderdaad.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- DjankyJackson
Ja soms doet die ook een paar dagen normaal. Maar vooral als ik de auto een paar keer snel achter elkaar nodig heb dan doet die raar. Van de week had ik bijvoorbeeld een uur gereden en toen ging ik even naar McDonald's, toen heeft de motor 10 min uitgestaan en toen ik weg wilde gaan viel die direct uit na het starten. Ik moet dan starten en direct wegrijden en dan doet die na een paar honderd meter weer normaal.
- BMWf20 2.0d
Hoe is de motortemperatuur, waar staat de meter op, voor het midden, midden of voorbij het midden (rood)??
Misschien is je Thermostaat stuk, met rijwind niet zo heel erg, krijg je daar koeling van, maar bij stilstaan treed oververhitting op.
Dat kan je klachten verklaren.
Misschien is je Thermostaat stuk, met rijwind niet zo heel erg, krijg je daar koeling van, maar bij stilstaan treed oververhitting op.
Dat kan je klachten verklaren.
- DjankyJackson
Temperatuur staat altijd mooi in het midden. Er is 2 maanden geleden een nieuwe radiateur ingezet en de slangen zijn ook vervangen. Het enige wat ik daar nog mee heb is dat als ik sochtends kijk dat er maar een kwart koelvloeistof in zit en als ik dan even gereden heb zit die weer helemaal vol. Maar hiervoor bleef mijn koelvloeistof altijd op max staan.
- BMWf20 2.0d
Dan is ie waarschijnlijk niet goed onlucht, dus lucht in je koelsysteem, daar kunnen de klachten ook heel goed van komen.