Na gisteren de 530i grondig gewassen, gekleid en gepoetst te hebben, dacht ik vandaag even de motor te "reinigen". Vanuit Bussum ben ik rustig richting Kootwijk gereden (half uurtje ongeveer). Bij Kootwijk de afslag genomen en direct weer terug richting Bussum. Echter, de terugweg heb ik gereden met het principe "drive it, like you stole it" ook wel "the Italian tune-up" genoemd. Dit betekent even lekker gasgeven! Heb de automaat in manual gezet en in z'n 3 een aantal keren van 3500 volgas tot 6000 toeren en dan direct het gas loslaten tot 3500 toeren en weer volgas tot 6000 toeren. Daarna nog een tijd in z'n 3 met 4500 constant gereden. Dit zorgt dat alles goed warm wordt, de boel goed onder druk wordt gezet en schoon gebrand wordt. Los van het feit dat het goed voor de auto is, is het natuurlijk ook ontzettend leuk. Hoop dat er geen flitsers stonden

In april ga ik naar Berlijn en ga natuurlijk met de 530. Ik wil dat eigenlijk een additief in de tank gooien: Forte Fuel System Cleaner. Hebben jullie wel eens een cleaner gebruikt. En zo ja, hebben jullie iets gemerkt? Beter stationair, beter verbruik, minder olie verbruik, etc?
Ook viel het mij op dat ik na de rit terug in de parkeergarage kwam en toen ik de versnelling van z'n achteruit naar P zette ik een bonk/klik hoorde (ik had het raam open). Daarna nog even van achteruit naar N en dan hoor ik niks. Wel naar z'n P. Kan deze klik/bonk de rem (van de P) zijn?
Groet,
Otto