Benzine lucht rechter achterwiel

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Wasteland

Benzine lucht rechter achterwiel

Bericht door Wasteland » 15 feb 2017, 19:17

Hallo allemaal,

Vanmorgen mijn auto afgetankt (max. vol). Vanmiddag toen ik instapte rook ik een benzine lucht bij het rechter achterwiel. Ik heb niks gemorst. Benzine lucht is nu alweer een stuk minder merk ik (auto staat zelfs in gesloten garage).

Bekend probleem? Tips?

Alvast bedankt!

Groeten,

Rob

ehombie

Re: Benzine lucht rechter achterwiel

Bericht door ehombie » 16 feb 2017, 14:38

Onder het vulgat (of aan de rand) zit een "overloop"afvoertje...(bij mij althans) wat denk ik ook gewoon uitkomt thv je wiel. Viel mij laats op met poetsen van de auto.

Misschien te vol getankt en bij een bocht ofzo een beetje overgelopen...? (Ondanks dat terugloop klepje dieper in het vulgat).
Meer waarschijnlijker ietsjes gemorst met slang bij het eruit halen waarbij er iets is ingekomen

Weet de afstand niet tussen garage en je tankstation...hierdoor niet alles verdampt.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Wasteland

Re: Benzine lucht rechter achterwiel

Bericht door Wasteland » 17 feb 2017, 15:59

Ik merk aan de hoeveelheid reacties dat dit geen bekend probleem is. Ik vermoed ook dat ik er teveel in heb gedaan. Ik ruik op dit moment geen benzine lucht meer. Ik zou zeggen slotje erop.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”