Verschillende mankementen E36 uit 98

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Dvalken

Verschillende mankementen E36 uit 98

Bericht door Dvalken » 28 jan 2017, 18:44

Beste mensen,

Ongeveer een jaar rijden wij een BWM E36 uit 98, normaal doe ik zo veel mogelijk reparaties zelf en kan ik het niet zelf dan laat ik het vaak doen. Momenteel wil ik de reparaties zo veel mogelijk zelf doen om de kosten te drukken. hieronder heb ik een paar mankementen uitgeschreven en heb de vraag of iemand hier een Tutorial/how to voor heeft dit dit stap voor stap uitlegt. ik hoop dat iemand mij hier kan helpen!

Probleem 1
Oke met het koude weer heb ik als grootste probleem ondervonden dat de kachel motor de ene keer wel aan gaat en de andere keer weer niet, maakt niet uit hoe ik hem instel maar ook het defog systeem wat je ramen weerhoud van het condenseren werkt dus vaker niet dan wel, en je raad het, als ik hem niet nodig heb doet hij het prima. Nu denk ik dat de kachel motor stuk is maar dit weet ik niet zeker, hoe kan ik dit controleren en als deze kapot is, hoe vervang ik hem aangezien je er niet even bij kunt komen.

Probleem 2
Onze E36 heeft het welbekende probleem met het benzine flotter, de brandstof meter in het tellerhuis doet het pima als ik de teller test uitvoer, het zou dus het benzine flotter moeten zijn, nu heb ik meerdere keren gekeken onder de achter zitting maar ik zou niet weten hoe ik erbij kom zonder iets te moeten slopen(misschien zie ik iets over het hoofd)

Probleem 3
De onderste ledreeks van de Kilometer standen hebben of een storing of zijn kapot, de ene keer heb ik alles goed in beeld en de andere keer mis ik de gehele onderste regel(ik krijg dus halve cijfers te zien in de Kilometer stand)
dus mijn vraag is, staat de kilometer stand in de boordcomputer of enkeld in het teller huis, dan weet ik of ik gewoon het tellerhuis kan vervangen of niet. indien er een betere manier is om dit te repareren hoor ik dit ook graag.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een van deze problemen, het is namelijk een pain in de .... om elke keer op google te kijken hoeveel kilometer ik heb gereden en of ik toevallig al moet tanken. en elke keer met een ruitewisser onder het rijden de binnenkant condens vrij te maken wordt je op een gegeven moment ook moe van.

In iedergeval alvast bedankt :duimen: voor het lezen en hoop dat iemand van jullie mij kan helpen door te reageren.dan kan ik dalijk ook weer lekker in de E63 :driving:

Mungos

Re: Verschillende mankementen E36 uit 98

Bericht door Mungos » 28 jan 2017, 21:03

Probleem 2:
http://m3pink.blogspot.nl/2011/06/e36-f ... -easy.html

Probleem 3:
Kijk even de lampjes van de teller na, het kan zijn dat het lampje slecht contact maakt.
Afbeelding
E36 325i Sedan, E36 ///M3 3.0 Sedan, E39 530i Sedan

Dvalken

Bericht door Dvalken » 28 jan 2017, 21:41

Mungos schreef:Probleem 2:
http://m3pink.blogspot.nl/2011/06/e36-f ... -easy.html

Probleem 3:
Kijk even de lampjes van de teller na, het kan zijn dat het lampje slecht contact maakt.
Die lampjes van de teller, hoe conteroleer ik die? Kan dit zonder het tellerhuis er uit te halen?

Dvalken

Bericht door Dvalken » 29 jan 2017, 20:01

Beste mensen, ik weet nu hoe ik mijn brandstof vlotter nakijk en vervang, maar ik heb nog zon O ring nodig die ik moet vervangen, maar kan deze nergen via google vinden, iemand een idee?

mikespek

Bericht door mikespek » 30 jan 2017, 00:03

Probleem 1 is je kachel weerstand, deze vervangen en hij doet het weer

Oring zal een paar euro bij de dealer zijn

Mungos

Bericht door Mungos » 22 feb 2017, 10:29

Afbeelding
E36 325i Sedan, E36 ///M3 3.0 Sedan, E39 530i Sedan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”