Goede middag beste Peerke,
Ja, we worden allemaal een dagje ouder.
Daarom ben ik zo blij met de luchtvering achter, en dat in combinatie met een origineel sport onderstel van uit de fabriek geleverd bij deze 525i touring.
Het ligt echt als een blok op de weg, en met heel veel comfort.
Mijn ervaring met de vorige auto's, ik monteerde altijd dubbel werkende gas dempers.
Dan word er gedempt bij het naar beneden gaan van de auto, maar ook in de opwaartse beweging.
Die had ik destijds onder een Audi A6.
Dat reed echt geweldig en zeer comfortabel, ook met de caravan achter de auto gekoppeld.
Volgens mij, als dit bij dat merk goed werkte, dan zal dat bij BMW ook zeker kunnen werken.
De grootte van de auto is gelijkwaardig.
Het merk was dus Monroe.
Ik had deze schokdempers voor en achter gemonteerd.
Maar ik moet er wel bij zeggen, men moet geluk hebben met alles.
En soms hebben we ook wel eens pech.
Ik kijk dan ook vaak naar wat doet een schokdemper, en voldoet deze, en dan kijk ik ook naar de prijs.
Maar in het algemeen heb ik de merken Koni, Monroe en Gabriël als schokdemper gemonteerd gehad.
Andere merken heb ik nog nooit gemonteerd gehad, dus heb ik er ook geen ervaring mee.
Aan het verlagen van een auto, dat heb ik echt nooit gedaan, en wilde dat ook nooit doen ook.
Het levert wel in op comfort.
En aangezien dat ik al heel wat jaren een slechte rug heb, kan ik dat ook niet verdragen aan de rug.
Nu stap ik in mijn BMW, en als ik in huis last heb van mijn rug, dan heb ik het dus echt niet, als ik in mijn BMW rijd, daar is de rugpijn echt weg.
En dat zegt wel heel erg veel over de hele goede kwaliteit van de stoelen en het gedrag van de BMW met het veren.
Met vriendelijke groet,
Ad