Ehombie BMW e61 523I LCI automaat
Geplaatst: 27 nov 2016, 13:44
Hallo,
Ik zal me even voorstellen
Na wat wikken en wegen heb ik besloten om toch een (dikke) BMW te kopen. Heb BMW's altijd mooie wagens gevonden. Zit in een situatie waarbij we een 2e kind willen dus hebben we een grote wagen nodig. Als we geen 2e kind zouden nemen was het een Z4 geworden.
Heb in 2011 een nieuwe kia rio 2011 gekocht als luxe wagen en had een fiat sceicento voor naar station en/of oproep dienst te gebruiken. De fiat heb ik ingeruild voor de bmw...(was wel een unieke inruil combinatie...)
Ik had een budget van MAX 25.000, auto moest >2010 en rond 100.000 op de teller hebben en mijn voorkeur ging uit naar de volgende modellen (en zijn het niet geworden):
• BMW F11 (bij stolwijk helmond een gezien op autoscout maar de recensies en bedrijf opzet vond ik een beetje vreemd.)
• Opel insigna vind ik ook een mooie auto maar wilde geen 1.4 turbo's of überhaupt een turbo.
• Audi a6 met de evt. zuigerveren probleem gaf mij ook geen goed gevoel bij aanschaf.
• Volvo V70 mwah....was ook niet echt aanbod waarvan ik zeg "die zou ik willen hebben".
• De auto moest in de regio Venlo-Venray komen omdat ik geen zin had om garantie te claimen wanneer murphy om de hoek kwam en vervolgens naar rotterdam utrecht te rijden. Begrijp wel dat je voor sommige modellen dit doet, maar daar had ik geen behoefte aan.
De BMW is van 12-2008 donker blauw, in 2010 geïmporteerd uit duitsland door een persoon die dat vaker doet waarbij de kop net vanaf is en laat die onderhouden bij autobedrijf te vierlingsbeek. Bij bezichtigen bleek deze netjes te zijn onderhouden met historie, interieur nog fris. De buitenkant laat wat gebruikerssporen zien maar ik koop ook geen nieuwe auto. . maar wel strak in de lak, motorkap was nog extra opnieuw gespoten voor de verkoop. De prijsstelling was perfect, 16.000 euro 155.000 km gelopen + Nieuwe 90ah AGM accu (wat raar is voor een auto zonder start stop)
We rijden iets meer als 10.000 km perjaar met deze auto dus...ik kan wel een tijdje vooruit.
Heb gezegd 5 tot 10 jaar wil ik er plezier van hebben. Dat zal ik ook zeker gaan doen met deze v6.
De CCC werkt prima...maar idd het is niet de gebruiksvriendelijke besturing. Maar ik luister hoofdzakelijk toch radio
Man..man wat een genot om in te rijden...is wel wat anders dan die kleine bolides die ik voorheen heb gereden.
Greep uit de opties zijn:
• CCC prof + snap in mogelijkheid+ blauwetand
• Comfort acces
• inklapbare spiegels met knopje in de deur
• comfort stoelen waarbij je in de rug nog wat kunt verstellen (pre!!) + stoelverwarming
• standkachel (ga ik denk ik amper gebruiken staat toch in garage of loods)
• HUD (ja toch wel een fijne optie...)
• automatische achterklep
• LM 16 inch standaard velgen (komen straks winterbanden op)
wat ik nog wil doen
• 19 of 20 inch velgen
• Indien de CCC defect gaat een CIC in bouwen
• evt nog bigbrake kit
Ik zal dit forum in de gaten houden.
Doe veel onderhoud zelf, wat zelf te doen is... Ben me aan het oriënteren op een 2 kolomsbrug. Misschien bied ik me wel aan indien iemand problemen heeft of wilt sleutelen aan zijn bmw.
Ik zal me even voorstellen
Na wat wikken en wegen heb ik besloten om toch een (dikke) BMW te kopen. Heb BMW's altijd mooie wagens gevonden. Zit in een situatie waarbij we een 2e kind willen dus hebben we een grote wagen nodig. Als we geen 2e kind zouden nemen was het een Z4 geworden.
Heb in 2011 een nieuwe kia rio 2011 gekocht als luxe wagen en had een fiat sceicento voor naar station en/of oproep dienst te gebruiken. De fiat heb ik ingeruild voor de bmw...(was wel een unieke inruil combinatie...)
Ik had een budget van MAX 25.000, auto moest >2010 en rond 100.000 op de teller hebben en mijn voorkeur ging uit naar de volgende modellen (en zijn het niet geworden):
• BMW F11 (bij stolwijk helmond een gezien op autoscout maar de recensies en bedrijf opzet vond ik een beetje vreemd.)
• Opel insigna vind ik ook een mooie auto maar wilde geen 1.4 turbo's of überhaupt een turbo.
• Audi a6 met de evt. zuigerveren probleem gaf mij ook geen goed gevoel bij aanschaf.
• Volvo V70 mwah....was ook niet echt aanbod waarvan ik zeg "die zou ik willen hebben".
• De auto moest in de regio Venlo-Venray komen omdat ik geen zin had om garantie te claimen wanneer murphy om de hoek kwam en vervolgens naar rotterdam utrecht te rijden. Begrijp wel dat je voor sommige modellen dit doet, maar daar had ik geen behoefte aan.
De BMW is van 12-2008 donker blauw, in 2010 geïmporteerd uit duitsland door een persoon die dat vaker doet waarbij de kop net vanaf is en laat die onderhouden bij autobedrijf te vierlingsbeek. Bij bezichtigen bleek deze netjes te zijn onderhouden met historie, interieur nog fris. De buitenkant laat wat gebruikerssporen zien maar ik koop ook geen nieuwe auto. . maar wel strak in de lak, motorkap was nog extra opnieuw gespoten voor de verkoop. De prijsstelling was perfect, 16.000 euro 155.000 km gelopen + Nieuwe 90ah AGM accu (wat raar is voor een auto zonder start stop)
We rijden iets meer als 10.000 km perjaar met deze auto dus...ik kan wel een tijdje vooruit.
Heb gezegd 5 tot 10 jaar wil ik er plezier van hebben. Dat zal ik ook zeker gaan doen met deze v6.
De CCC werkt prima...maar idd het is niet de gebruiksvriendelijke besturing. Maar ik luister hoofdzakelijk toch radio
Man..man wat een genot om in te rijden...is wel wat anders dan die kleine bolides die ik voorheen heb gereden.
Greep uit de opties zijn:
• CCC prof + snap in mogelijkheid+ blauwetand
• Comfort acces
• inklapbare spiegels met knopje in de deur
• comfort stoelen waarbij je in de rug nog wat kunt verstellen (pre!!) + stoelverwarming
• standkachel (ga ik denk ik amper gebruiken staat toch in garage of loods)
• HUD (ja toch wel een fijne optie...)
• automatische achterklep
• LM 16 inch standaard velgen (komen straks winterbanden op)
wat ik nog wil doen
• 19 of 20 inch velgen
• Indien de CCC defect gaat een CIC in bouwen
• evt nog bigbrake kit
Ik zal dit forum in de gaten houden.
Doe veel onderhoud zelf, wat zelf te doen is... Ben me aan het oriënteren op een 2 kolomsbrug. Misschien bied ik me wel aan indien iemand problemen heeft of wilt sleutelen aan zijn bmw.