Hallo,
Ik zal me even voorstellen
Na wat wikken en wegen heb ik besloten om toch een (dikke) BMW te kopen. Heb BMW's altijd mooie wagens gevonden. Zit in een situatie waarbij we een 2e kind willen dus hebben we een grote wagen nodig. Als we geen 2e kind zouden nemen was het een Z4 geworden.
Heb in 2011 een nieuwe kia rio 2011 gekocht als luxe wagen en had een fiat sceicento voor naar station en/of oproep dienst te gebruiken. De fiat heb ik ingeruild voor de bmw...(was wel een unieke inruil combinatie...)
Ik had een budget van MAX 25.000, auto moest >2010 en rond 100.000 op de teller hebben en mijn voorkeur ging uit naar de volgende modellen (en zijn het niet geworden):
• BMW F11 (bij stolwijk helmond een gezien op autoscout maar de recensies en bedrijf opzet vond ik een beetje vreemd.)
• Opel insigna vind ik ook een mooie auto maar wilde geen 1.4 turbo's of überhaupt een turbo.
• Audi a6 met de evt. zuigerveren probleem gaf mij ook geen goed gevoel bij aanschaf.
• Volvo V70 mwah....was ook niet echt aanbod waarvan ik zeg "die zou ik willen hebben".
• De auto moest in de regio Venlo-Venray komen omdat ik geen zin had om garantie te claimen wanneer murphy om de hoek kwam en vervolgens naar rotterdam utrecht te rijden. Begrijp wel dat je voor sommige modellen dit doet, maar daar had ik geen behoefte aan.
De BMW is van 12-2008 donker blauw, in 2010 geïmporteerd uit duitsland door een persoon die dat vaker doet waarbij de kop net vanaf is en laat die onderhouden bij autobedrijf te vierlingsbeek. Bij bezichtigen bleek deze netjes te zijn onderhouden met historie, interieur nog fris. De buitenkant laat wat gebruikerssporen zien maar ik koop ook geen nieuwe auto. . maar wel strak in de lak, motorkap was nog extra opnieuw gespoten voor de verkoop. De prijsstelling was perfect, 16.000 euro 155.000 km gelopen + Nieuwe 90ah AGM accu (wat raar is voor een auto zonder start stop)
We rijden iets meer als 10.000 km perjaar met deze auto dus...ik kan wel een tijdje vooruit.
Heb gezegd 5 tot 10 jaar wil ik er plezier van hebben. Dat zal ik ook zeker gaan doen met deze v6.
De CCC werkt prima...maar idd het is niet de gebruiksvriendelijke besturing. Maar ik luister hoofdzakelijk toch radio
Man..man wat een genot om in te rijden...is wel wat anders dan die kleine bolides die ik voorheen heb gereden.
Greep uit de opties zijn:
• CCC prof + snap in mogelijkheid+ blauwetand
• Comfort acces
• inklapbare spiegels met knopje in de deur
• comfort stoelen waarbij je in de rug nog wat kunt verstellen (pre!!) + stoelverwarming
• standkachel (ga ik denk ik amper gebruiken staat toch in garage of loods)
• HUD (ja toch wel een fijne optie...)
• automatische achterklep
• LM 16 inch standaard velgen (komen straks winterbanden op)
wat ik nog wil doen
• 19 of 20 inch velgen
• Indien de CCC defect gaat een CIC in bouwen
• evt nog bigbrake kit
Ik zal dit forum in de gaten houden.
Doe veel onderhoud zelf, wat zelf te doen is... Ben me aan het oriënteren op een 2 kolomsbrug. Misschien bied ik me wel aan indien iemand problemen heeft of wilt sleutelen aan zijn bmw.
Ehombie BMW e61 523I LCI automaat
Ehombie BMW e61 523I LCI automaat
Laatst gewijzigd door ehombie op 02 mei 2022, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
Re: Ehombie BMW e61 523I LCI automaat
Welkom! Maar ik denk niet...herstel...weet zeker dat je geen v6 hebt.
- mieske90
- BimmerPortal Team
Welkom Ehombie,
complimenten voor je voorstel-topic
lekker een uitgebreide voorstel-topic, dat zien wij graag, alleen we missen nog wat foto's
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E61 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
complimenten voor je voorstel-topic

lekker een uitgebreide voorstel-topic, dat zien wij graag, alleen we missen nog wat foto's

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E61 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events

Welkom mede E61-rijder!
Leuke intro en qua opties klinkt het goed
. Foto's zien we hier graag btw
.
Owja en een VW heeft een V6, bij BMW is het een 6-in-lijn
Leuke intro en qua opties klinkt het goed

Owja en een VW heeft een V6, bij BMW is het een 6-in-lijn

Oeps.....jaaa.jullie hebben gelijk het is in lijn....sorry...in ieder geval 6 lollies. Ik heb me daar nog nooit zo bij stil gestaan wanneer ik v6 zeg... zeg meestal ook 6 cilinder e.d. 
Dacht dat ik een foto had ingevoegd...maar die heb je tegoed. Heb 2x dat verhaall moeten typen omdat ik het concepct niet goed is opgeslagen.
Was ook aan het hannes met fotos en pixels.....ik wil jullie ook geen bwm laten zien met paxels (blokjes foto)

Dacht dat ik een foto had ingevoegd...maar die heb je tegoed. Heb 2x dat verhaall moeten typen omdat ik het concepct niet goed is opgeslagen.
Was ook aan het hannes met fotos en pixels.....ik wil jullie ook geen bwm laten zien met paxels (blokjes foto)
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Reeds verkocht met net geen 190dkm.
Wat aangepakt tijdens mijn bezit:
-CCV mbv nieuwklepdeksel
-kabelboomreparatie
-keyless deur module
-automaat onderhoud (olie,filter, sleeves, etc)
-nox sensor (problemen)
-regulier onderhoud incl correcte bougies/bobines
-rollocover (module defect, oorzaak mogelijk teveel weerstand in mechanisme)
-blower kachel (die piepte bij bepaalde herfst/lente temperaturen)
-versnellongsbaksteunen, hardyschijf en tussenlager cardanas
-walnutt blasting (carbon build up viel eigenlijk wel mee)
-....
Reden: Stond (al) teveel stil en gezien deze auto niet bepaald wegenbelasting vriendelijk is…eigenlijk gekken werk om aan te houden. Detail, vanaf januari tot dit bericht maar 1x getankt. nog niet zozeer van de benzine prijzen...
Komt er een bmw voor terug? Misschien….ik zoek wel een “smile per mile” auto…(wil niet direct vloeken met andere merken hier…
) Ik denk een pony uit Stuttgart
-z4's met n54 liever niet met de injectoren crisis....
-m3 e46 of e90 reeks...mooi ja...maar voor mij net niet...moeilijk uit te leggen.
-8serie e31....ja dat is een guilty pleasure. Zou graag iemand kennen die er een heeft...
-misschien maar eens een meeting tzt bijwonen (ben daar vaak te bescheiden voor)
maar zo gezegd: voorpret is de leukste pret en wat in het vat zit, verzuurd niet...
Vind eigenlijk raar om zoiets te zeggen in deze economisch tijden...maar ja. Voor de lezers voor dit forum wel leuk denk ik...
Blijf denk wel op forum (ter info voor de vaste gasten
)
Deze had men nog te goed:

Wat aangepakt tijdens mijn bezit:
-CCV mbv nieuwklepdeksel
-kabelboomreparatie
-keyless deur module
-automaat onderhoud (olie,filter, sleeves, etc)
-nox sensor (problemen)
-regulier onderhoud incl correcte bougies/bobines
-rollocover (module defect, oorzaak mogelijk teveel weerstand in mechanisme)
-blower kachel (die piepte bij bepaalde herfst/lente temperaturen)
-versnellongsbaksteunen, hardyschijf en tussenlager cardanas
-walnutt blasting (carbon build up viel eigenlijk wel mee)
-....
Reden: Stond (al) teveel stil en gezien deze auto niet bepaald wegenbelasting vriendelijk is…eigenlijk gekken werk om aan te houden. Detail, vanaf januari tot dit bericht maar 1x getankt. nog niet zozeer van de benzine prijzen...
Komt er een bmw voor terug? Misschien….ik zoek wel een “smile per mile” auto…(wil niet direct vloeken met andere merken hier…

-z4's met n54 liever niet met de injectoren crisis....
-m3 e46 of e90 reeks...mooi ja...maar voor mij net niet...moeilijk uit te leggen.
-8serie e31....ja dat is een guilty pleasure. Zou graag iemand kennen die er een heeft...
-misschien maar eens een meeting tzt bijwonen (ben daar vaak te bescheiden voor)
maar zo gezegd: voorpret is de leukste pret en wat in het vat zit, verzuurd niet...
Vind eigenlijk raar om zoiets te zeggen in deze economisch tijden...maar ja. Voor de lezers voor dit forum wel leuk denk ik...
Blijf denk wel op forum (ter info voor de vaste gasten

Deze had men nog te goed:

E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht