BMW 525d E60 automaat

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Klara

BMW 525d E60 automaat

Bericht door Klara » 17 okt 2016, 18:46

Hallo,

Enkele maanden geleden heb ik met pijn in mn hart afscheid genomen van mijn "good old e39". Cosmetisch was hij niet meer helemaal strak maar hij reed nog geweldig!

Nu sinds kort heb ik een e60 van 2007. Vanaf het begin af aan heeft deze al problemen met de automaat. De automatenbak is ondertussen gereset, de software is aangepast?, er is een nieuwe zeef en nieuwe olie (niet geflusht!!) in gekomen. Het probleem is helaas nog steeds niet verholpen. Het probleem doet zich alleen voor in de 2e versnelling. Wanneer ik uit een bocht kom met ± 20km/h en rustig gas geef schakelt hij terug naar de 1 waardoor ik meteen op 2000 toeren zit. Dit rijdt uiterst irritant omdat je steeds voorover schiet. Nu stelt de garagehouder voor om de automatenbak te flushen maar ik weet niet of hier het probleem zit. Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Klara

Quadrantz

Re: BMW 525d E60 automaat

Bericht door Quadrantz » 17 okt 2016, 19:27

Hoi Klara,

Het wordt op prijs gesteld als je je ook even voorstelt in het daarvoor bestemde topic (het liefst met foto's) ;).

Wat betreft je probleem kan ik je niet veel verder helpen, ik ga er vanuit dat er een ZF bak onder zit (bij mij ook) dus ik zou met ZF contact opnemen en je probleem voorleggen (ze zitten tegenwoordig ook in Delfgauw).

Ik ben er vorige week geweest voor nieuwe olie (zij flushen de bak ook, mag aannemen dat ze er wel verstand van hebben). Zie mijn Showroom (p. 19) voor wat fotootjes.

Succes ermee :duim:

kenza750

Re: BMW 525d E60 automaat

Bericht door kenza750 » 18 okt 2016, 11:01

ik heb iets soortgelijks gehad laatst (eigen fout). Vooral irritant bij het langzaam oprijden van drempels etc, als ik dan weer door wilde rijden, sprong hij ook ineens hoog in de toeren met een schok als gevolg. Ik had de firmware van de automaat geflashed met een update, maar nu bleek die versie niet geschikt te zijn voor mijn automaat. Ik heb daarna de auto "gescand" met ISTA/p en die gaf aan dat de firmware van mijn automaat weer terug naar de vorige versie gezet moest worden. Na het terugzetten van de andere (juiste) firmware was het probleem verholpen.

Zou het kunnen zijn dat je e60 door de vorige eigenaar is geflashed met de verkeerde firmware?
Ik zou even iemand opzoeken die met ISTA/P je auto kan uitlezen/programmeren. Al is het alleen om dat in ieder geval uit te sluiten. ISTA geeft namelijk een soort measures-plan waarin hij voorstelt welke werkzaamheden benodigd zijn en welke updates uitgevoerd moeten worden.
BMW 530d G31 LCI
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”