PDC temperatuur sensor, motortemperatuur... wat dingetjes...

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Ovanjole

PDC temperatuur sensor, motortemperatuur... wat dingetjes...

Bericht door Ovanjole » 05 okt 2016, 10:46

mogguh,

ik heb sinds kort een e39 en een paar kleine dingetjes... wie kan mij helpen?

PDC,
deze doet het in zijn totaal niet, als ik hem aan zet, of in zijn achteruit zet dan piept hij eventjes maar dit is niet voor een obstakel.. hierna doet hij niks meer.

Temp sensor.
deze geeft aan dat de buitenlucht behoorlijk warm is terwijl het eigenlijk kouder is buiten.. minimaal 20 graden max 40 graden, iemand idee wat hier aan de hand is?

motortemperatuur.
dee staat niet netjes in het midden maar bijna op het streepje ernaast. ruim niet in het rood maar niet zoals ik van een bmw gewent ben, is dit alleen kwestie van thermostaat steken of is er meer aan de hand?

lampjes,
er gaan de hele tijd lampjes stuk, dan is het angel eyez lampje, dan is het weer parkeerverlichting, dan groot licht.. nog geen een keer gehad dat dezelfde stuk ging, maar wel irritant..

ik kijk uit naar jullie antwoord :duimen:

Papa Hotel

Re: PDC temperatuur sensor, motortemperatuur... wat dingetje

Bericht door Papa Hotel » 06 okt 2016, 09:38

Hey Olivier,

Neem even contact met mij op via de telefoon. Ik kan je op een aantal punten verder helpen. Doe het anders even via de support desk.

Groet,

Patrick (je collega)

BartS

Bericht door BartS » 06 okt 2016, 09:42

Je PDC doet het niet omdat een sensor stuk is. is dit voor of achter wat je hoort?
Zet hem in zen achteruit en laat iemand achter je auto of voor afhankelijk van waar hij stuk is luisteren naar de sensoren. De sensoren tikken als ze werken, de sensor die dus niet tikt is stuk.

Je temp sensor is denk ik stuk of zit niet meer op de juiste plaats? hoort in je rechter wielkuip aan de voorkant te zitten. Check dit even.

Motortemperatuur: Ik denk inderdaad dat hier je Thermostaat stuk is maar dit is makkelijker te vinden als je hem uitleest. dit kan ik voor je doen in omgeving breda.

Lampjes: Kijk als je de lampjes vervangt even naar je contactjes of die niet licht geroest zijn anders even opschuren en check even welke spanning op dit contact staat misschien is de spannings regelaar gaar en gaan ze daardoor steeds stuk ;)
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!

Ovanjole

Bericht door Ovanjole » 11 okt 2016, 19:31

bedankt voor de antwoorden mannen!
ik ga er binnenkort mee aan de slag.. eerst ff wat tijd met men zoontje doorbrengen die net is geboren:)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”