Motorblokken
-
Motorblokken
Hallo,
Kan iemand mij vertellen welke typen motoren er in een E36 318i uit November 95 passen?
Mvg,
Thomas
Kan iemand mij vertellen welke typen motoren er in een E36 318i uit November 95 passen?
Mvg,
Thomas
- BMWf20 2.0d
Re: Motorblokken
Alles past, of is PASSEND te maken....
Ga wel uit van een aanzienlijke kostenpost, wil je het goed doen zul je het serieus moeten aanpakken.
Aanschaf blok, grote beurt blok, keerringen/pakkingen vervangen, evt. koppeling/drukgroep vervangen, boel is er toch uit.
Weet niet hoe het met de aandrijfassen zit.
Of je moet de gok nemen en plempt het oude blok zo over.
Dan moet je het wel nog lopend zien te krijgen, lees hier veel over bijpassende computers en sleutels.
Als je meer cilinders neemt, bv van vier naar 6 moet je de auto ook nog bij de RDW laten omkeuren, ivm de gegevens op je kentekenbewijs.
Doe je dit niet en krijg je een ongeluk......
Makkelijker is om gewoon een andere auto met een sneller blok te kopen.

Ga wel uit van een aanzienlijke kostenpost, wil je het goed doen zul je het serieus moeten aanpakken.
Aanschaf blok, grote beurt blok, keerringen/pakkingen vervangen, evt. koppeling/drukgroep vervangen, boel is er toch uit.
Weet niet hoe het met de aandrijfassen zit.
Of je moet de gok nemen en plempt het oude blok zo over.
Dan moet je het wel nog lopend zien te krijgen, lees hier veel over bijpassende computers en sleutels.
Als je meer cilinders neemt, bv van vier naar 6 moet je de auto ook nog bij de RDW laten omkeuren, ivm de gegevens op je kentekenbewijs.
Doe je dit niet en krijg je een ongeluk......

Makkelijker is om gewoon een andere auto met een sneller blok te kopen.
-
Haha dat is waar, maar dacht gehoort te hebben dat meerdere typen motoren in 1 bepaalde carrosserie passen, zonder veel aanpassingen te moeten doen, qua inbouwruimte en ophangringen.
Met Rdw heb ik niks van doen, aangezien het auto betreft voor het racen.
Mvg
Met Rdw heb ik niks van doen, aangezien het auto betreft voor het racen.
Mvg
- BMWf20 2.0d
-
Ik heb al een auto waaraan al het een en ander is gedaan 

Elk type motor afkomstig uit een E36 past zo erin, enkel hebben ze vanaf 95 bijna allemaal EWS, dit is een sleutel met chip, deze chip hebt een code en die moet overeenkomen met de code in de EWS module en de DME.
Als je al een E36 met EWS hebt kan je deze in een andere DME schrijven, meerdere personen (waaronder ik) kunnen dit met een laptop + kabel doen.
Om een EWS motor in een <1995 model te leggen bestaan ook meerdere methodes, maar hier heb ik geen ervaring mee, in de US word dit voornamelijk gedaan.
Als je al een E36 met EWS hebt kan je deze in een andere DME schrijven, meerdere personen (waaronder ik) kunnen dit met een laptop + kabel doen.
Om een EWS motor in een <1995 model te leggen bestaan ook meerdere methodes, maar hier heb ik geen ervaring mee, in de US word dit voornamelijk gedaan.
- BMWf20 2.0d
thomasdebie schreef:Ik heb al een auto waaraan al het een en ander is gedaan
Kan ik zo niet weten, vind alleen maar vragen van je, nog geen foto en of projectverslag kunnen vinden.......

-
Oké, bedankt DennisV32 voor de reactie!
Nee klopt BMWf20 2.0d.
Mvg
Nee klopt BMWf20 2.0d.
Mvg
- BMWf20 2.0d