hulp bij foutcode(s)

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
kenza750

hulp bij foutcode(s)

Bericht door kenza750 » 27 jul 2016, 11:33

Ik heb inmiddels mijn OBD-kabeltje binnen en ben meteen aan de slag gegaan met INPA en NCSExpert (dank voor de tutorials hier op het forum!).

Met INPA heb ik de auto op foutcodes uitgelezen. Ik kom de volgende error-codes tegen:

1. EGS CF29
2. DSC 5E8C
3. KLIMA 9C55

Ik ben me suf aan het zoeken geweest op Google, maar kom nog niet echt verder met deze 3 codes.

Wat ik inmiddels wel heb gevonden is het volgende:

@1:
Transmission / Getriebe GS 19
Fehler: :torque 3
Code: CF29

--> ?? wat is dit en wat moet ik ermee? Klinkt als iets in de versnellingsbak? Moet ik me hier zorgen om maken?

@2:
deze foutcode heeft volgens hetgeen ik kan vinden te maken met het missen van een signaal van de trekhaak richting de versnellingsbak. Klopt dat?
Maak me hier in de eerste instantie niet heel veel zorgen om, want ik rij vrijwel nooit met een aanhanger/caravan. Zou me voor kunnen stellen dat de automaat wil weten of er een aanhanger getrokken wordt zodat er een aanpassing in schakelgedrag gaat plaatsvinden ofzo.

@3:
fout mbt de fog sensor (condens sensor die op de voorruit zit (in het spiegelgedeelte).
Ik heb opgemerkt dat de voorruit ooit is vervangen want ik mis het BMW-logootje op de voorruit. Wellicht hebben ze deze sensor destijds niet vervangen of niet goed gemonteerd. Kijk ik nog wel een keer naar.

Ik heb de foutcodes al een keer gewist en een dag later weer uitgelezen. Deze 3 blijven dus over.
Waar ik me dus nu het meeste op wil focussen is de eerste foutcode mbt de transmissie. Weten jullie waar ik moet beginnen met zoeken?
BMW 530d G31 LCI
Afbeelding

tom_il

Re: hulp bij foutcode(s)

Bericht door tom_il » 27 jul 2016, 13:55

Bij inpa staat er uitleg bij alsmede de KM stand waarop deze is opgetreden ?
Je opent de module en leest de fouten uit van die module.

Condensatie is idd waarschijnlijk niet vervangen of teruggeplaatst.
Laatst gewijzigd door tom_il op 28 jul 2016, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI

kenza750

Re: hulp bij foutcode(s)

Bericht door kenza750 » 28 jul 2016, 14:41

hoi Tom_il,

Ik heb het meteen uitgeprobeerd en zie inderdaad dat er uitleg bij staat als je het van de module zelf uitleest. Ik las altijd alleen van alle modules tegelijk uit en dan staat er niks bij.

Als ik kijk naar de error CF29, dan staat er bij de uitleg ook iets van "geen signaal van aanhangerkoppeling". Heeft dus gewoon te maken met dezelfde oorzaak als die fout 2 genereert. Stelt me in ieder geval weer gerust :duimen:
BMW 530d G31 LCI
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”