daNpy - E46 318i

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
daNpy
Contacteer:

daNpy - E46 318i

Bericht door daNpy » 16 feb 2009, 12:30

Hallo allemaal :)

Ik ben Danny Vleeshouwers, 26 jaar oud en kom uit Eindhoven.
Ik werk bij TTAI, een joint venture van TNO en TUV op het gebied van passieve veiligheid. Oftewel: auto's botsen is mijn werk (h)
Ik werk bij TTAI als electronicus. Dit houdt in dat de auto's of test-objecten worden voorzien van allerlei opnemers (voornamelijk versnelling, maar ook kracht/verplaatsing/druk etc), het meetsysteem wordt geprogrammeerd en klaar gemaakt voor de test. Na de test wordt alle data uit het meetsysteem gelezen en verwerkt.

Als hobby ben ik voorzitter van een vereniging genaamd AutoFans.nl.
AutoFans is een vereniging voor alle merken en types auto's. Het is een gezellige club uit alle hoeken van het land.
Met die vereniging organiseren we zeer regelmatig evenementen in binnen en buitenland. Het contact tussen alle leden verloopt (net als hier) hoofdzakelijk via een forum :)
Vanaf 2002 ben ik hier al mee bezig en we hebben al een flink aantal leuke meetings achter de rug. Ook voor dit jaar staan er weer heel wat leuke dingen op het programma.

Sinds februari 2005 heb ik mijn hobby-auto, een DAF 66 1300 Marathon Coupe uit 1973.
De auto is van een Berlijnse vrouw geweest en nog in zeer goede staat. Sinds hij in mijn bezit is is er het eea aan gedaan, zoals audio upgrades, verlaagd, sportstuur en noem maar op. De belangrijkste upgrades zijn sinds 1,5 jaar een 1400cc motor met 75pk (de 1300 had 59pk, gemeten in augustus 2005), openluchtfilter en handgemaakte uitlaat met 1 demper.
In combinatie met de Variomatic (dé ideaalste overbrenging die bestaat ;)) lekker vlot en heerlijk te berijden. Ook achterwielaangedreven, dus met nat weer het kontje opzij gooien is altijd wel grappig.
Afgelopen zomer ben ik er met mijn vriendin mee naar Italie geweest, dat was erg leuk.
Foto's van de DAF vind je hier.

Mijn vriendin heeft al een paar jaar haar A-rijbewijs, dus ik kon ook hierop niet achterblijven. Sinds vorig jaar heb ik daarom ook een Honda CBR600F uit 1999 gekocht. Lekker toeren, bochtjes pakken en heerlijk hard optrekken 8)
Foto's van de CBR ;)

Sinds 2004 heeft mijn vriendin een Mazda 323F gereden. Een heerlijke auto, stuurt goed, ligt lekker op de weg en niet langzaam met de 1800cc motor. De auto begon echter wat ouder te worden en de kmstand (236dkm) begon ook aardig aan te tikken. Daarom wilde ik graag een andere auto, voorzien van wat meer luxe en comfort.

De keus kwam op een BMW E46. De E36 vind ik teveel sjakenbak worden en de E46 is voorzien van meer luxe.
Daarom is de keus gevallen op een E46 318i. Past netjes in het budget, niet te hoog in de maandelijkse kosten. Rijdt zuinig en netjes, voorzien climatcontrol en cruisecontrol. Niet het sportieve karakter van de Mazda, maar BMW maakt rijden geweldig dus dat moeten we ook eens proberen :W

Afgelopen zaterdag hebben we er een aangeschaft. Hij is uit 1998 en heeft 128dkm gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De auto is voorzien van een BMW Business CD speler (zonder casette).

Helaas al wat minpuntjes tegengekomen in de korte tijd dat we hem hebben;
- het LA raam gaat niet open. de slinger is maar een cm te bewegen.
- het raam LV gaat elektrisch goed open, maar bij het omhooggaan kanteld hij achterover en loopt hierdoor stroef - en vast.
Dit moet zsm gerepareerd worden natuurlijk.

Ik wilde niet teveel aan de auto gaan doen, omdat het gewoon een daily en relax-cruiser is.
Uiteraard stroomt AutoFans bloed waar het niet gaan kan dus heb ik gisteren en vanmorgen alweer op internet gezeten om zoveel mogelijk informatie te winnen over o.a. verbetering van de audio :P

To-Do:
Xenon (indien mogelijk met boordcomp)
Speakers vervangen (zijn o.a. sets van Pioneer en AudioSystem voor te krijgen)
Subwoofer aanbrengen (heb een ultraplatte Bose sub in bezit) mits deze past en fatsoenlijk aan te sluiten is
Andere velgen (als daar weer geld voor is :P)
Andere lichten rondo, met witte knippers (indien mogelijk, heb ik hier al gelezen...)

Ook wil ik nog het eea weten over bijvoorbeeld
- hoe werkt de cruisecontrol precies
- hoe krijg ik mijn telefoon verbonden met de autoradio (en ook knoppen op het stuur), BT setje?
- wat ik van internet heb begrepen zit er ook een Alpine 200W versterker in? Of is dit alleen bij de 6 cilinders oid?

daNpy
Contacteer:

Re: daNpy - E46 318i

Bericht door daNpy » 16 feb 2009, 12:36

Dat is kleppendeksel coating, zit toch op meer blokken?

320driver

Bericht door 320driver » 16 feb 2009, 12:39

Niet op die van mij die is helemaal clean 8)

Welkom trouwens en enjoy the forums :)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 feb 2009, 12:55

Geinig, ik zit zo heel af en toe ook wel eens op autofans.nl... Doe de groeten maar aan Wok ;)

Welkom hier in ieder geval, E46 altijd goed ;) !!

Farl

Bericht door Farl » 16 feb 2009, 13:25

Welkom Danny!

Leuk dat je ook voor dit forum hebt gekozen! Veel leesplezier hier (en met de bimmer natuurlijk)! :)

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 16 feb 2009, 14:01

Griffendahl schreef:Geinig, ik zit zo heel af en toe ook wel eens op autofans.nl... Doe de groeten maar aan Wok ;)

Welkom hier in ieder geval, E46 altijd goed ;) !!
Ik zag je nickname vandaag al in veel topics verschijnen inderdaad ;)

Geniaal plaatje in je sig ook :P

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 16 feb 2009, 18:20

Welkom, leuke uitgebreide, intro. Veel lees en postplezier hier op het forum. Zal nog een mooier bimmer worden met de door jou genoemde mods :)

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 16 feb 2009, 22:05

Welkom Danny!
Deze gaan we niet in een muur gooien he? ;)
Veel plezier gewenst hier!

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 16 feb 2009, 22:33

Nee deze gaat niet tegen de muur hoor ;)
BoMeWm schreef:Welkom, leuke uitgebreide, intro. Veel lees en postplezier hier op het forum. Zal nog een mooier bimmer worden met de door jou genoemde mods :)
Jup, als ik ze voor elkaar krijg.
Heb al wat verhalen gelezen hier dat het allemaal nog niet zo makkelijk is -_-

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 17 feb 2009, 09:32

Welkom op HET E46forum, veel veilige kilometers in je nieuwe Bimmer.
Veel lees- en postplezier hier!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Teunie

Bericht door Teunie » 05 jul 2009, 11:05

Danny,

Leuk inderdaad dat we nu allebei op hetzelfde forum terecht zijn gekomen. Een speling van het lot, kan haast niet anders |p 8)

Je nieuwe BMW is mooi maar stiekem heb ik toch altijd meer bewondering gehad voor je DAF projectje. Is toch wat unieker dan een E46 die je bij wijze van spreken op elke hoek van de straat ziet, al is het daardoor geen minder fijne wagen om mee te rijden.

Leuk trouwens dat je van je hobby je werk hebt kunnen maken. Dat vind ik toch altijd wel een belangrijk gegeven voor een succesvolle carriere.

In ieder geval veel plezier op het forum en wellicht komt het er nu toch een keertje van dat ik eens op een Autofans meeting kom....wie weet.....

Teun

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 05 jul 2009, 12:41

Hey Teun, eindelijk mijn topic gevonden? :+
Mijn DAF is uiteraard mijn hobby project, maar als echte AutoFan en ook motorrijder laat ik geen voertuig onaangepast naar mijn smaak ;)
Ik houd niet van sjonnietjoening, dus de BMW zal er nooit uit komen te zien als een wannabee M3. Met de witte knipperlichten (momenteel mee bezig), andere velgjes en audio zijn we al een aardig eind.
Op 1 augustus is er weer een AutoFans meeting. Jij bent toch ook lid geweest? :)

Een week of wat geleden heb ik de cruisecontrol actuator vervangen, ik zie nu pas dat ik dat helemaal niet gepost heb hier :?
Anyway, de cruisecontrol werkt nu veel vaker, alleen valt me op dat hij het de eerste aantal km's nog niet doet. Is dit een beveiliging van BMW?
Verder staat er, ondankds dat ik het gevoel heb dat we er superweinig mee rijden, toch alweer meer dan 5000km op sinds de aanschaf en staat de eerste oliebeurt over iets meer dan 1000km voor de deur. De olie hiervoor heb ik al, alleen nog even een filtertje aanschaffen :)
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 05 jul 2009, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaande bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 10 jul 2009, 15:50

Afbeelding

Vandaag binnen.
Zodra ik de knippers voor de voorzijde ook heb ga ik het spul monteren :)

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 10 jul 2009, 15:55

ontopic aub!, dit is het voorsteltopic, mods en updates graag in de showroom melden.

Moderatoropmerking Opt1mus
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”