Auto start niet meer

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Trend66

Auto start niet meer

Bericht door Trend66 » 27 jun 2016, 18:50

Is er misschien iemand die weet wat het volgende probleem zou kunnen zijn? In het kort:
Tijdens het rijden (voor stoplicht) vreemde geluiden: poelie en riem er af.
Geen probleem met starten.
ANWB gebeld, auto weggesleept en naar garage gebracht.
Garage heeft auto gestart (om garage in te rijden en op de brug te zetten) en na 3 meter voor de deur held deze er mee op.
Garage heeft de poelie en riem gerepareerd maar krijgt de auto niet meer gestart.
Ze zijn er niet zeker van wat het probleem is. Misschien de externe brandstofpomp (andere pomp vorig jaar vervangen, die onder de achterzitbank). Maar aan een 'misschien' hebben we niets. De kosten van de reparatie van de poelie en riem (200) + die van de externe brandstofpomp (500) zouden ook niet opwegen tegen de 'staat' van de auto (diesel bj2000, 400.000 op de teller).
Als met zekerheid kan worden vastgesteld dat de externe brandstofpomp kapot is weet ik wel wat te doen. Maar gezien het niet zeker is, zit ik met een dilemma hoe verder. Heeft iemand advies:
Wat zou het probleem nog meer kunnen zijn? (bv nokkenas sensor)
Zou het zin hebben om de auto uit te laten lezen?
Hoe stel je vast dat de externe pomp kapot is?

Met vriendelijke groet,
Ned

m43

Re: Auto start niet meer

Bericht door m43 » 05 jul 2016, 22:53

hoi gaat ie nog wel rond als dat niet het geval is zou je kunnen over wegen om de sleutel opnieuw te laten inlezen kan zijn dat hij perongeluk het geheugen gewist heeft dan doet ie ook niks meer hoor het wel grt m43

BmwE36Touring

Bericht door BmwE36Touring » 08 jul 2016, 08:32

Welkom op het forum, normalerwijze stelt een nieuw lid zich eerst even voor voor hij/zij een probleem meld.
Foto's van interieur en exterieur zijn meer dan welkom!
Jezelf voorstellen kun je hier doen.

Auto uit laten lezen helpt altijd, mijn broer heeft hetzelfde gehad met zijn E39 na vervanging van de brandstofpomp in de tank(onder de zitting van de achterbank),dit was het probleem helaas niet maar auto krijgt nu wel beter zijn brandstof. Hij heeft een nieuwe sleutel besteld na het opladen van de accu startte de auto meteen.
BMW E30 318i Sedan 1989, Zelfgemaakte kleur blauw. [X]
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<

AdE39

Bericht door AdE39 » 10 jul 2016, 10:13

Goede morgen beste Ned,

Uitlezen zou echt een hele goede optie zijn, dan kan men gelijk zien wat het euvel kan zijn.

Merkwaardig dat de BMW wel startte nadat de poelie en de snaar er af gelopen zijn.
En dat nadat de poelie en de snaar vervangen is, dat de BMW niet meer start!
Misschien heeft de snaar een van de sensoren geraakt, dat zou ik als eerste denken.

Ik zou onderhand gaan denken dat of de kruk as sensor of de nokken as sensor de geest gegeven heeft, maar beiden zou ook goed kunnen.

De brandstofpomp, ja, dat zou wel heel toevallig kunnen zijn.
Maar men weet dus nooit.

Ik zou dus eerst gaan uitlezen, om onderdelen die niet defect zijn te gaan vervangen en de rekening op te laten lopen, terwijl dat echt niet nodig zou moeten zijn.

Ik adviseer daarom ook altijd, voordat men van alles en nog wat gaat vervangen, eerst altijd uitlezen!

Maar let op!
De electronica is ook erg wispelturig soms.
En het kan soms wel eens voorkomen, dat men een probleem soms niet uit gelezen krijgt.
Gelukkig gebeurt dit niet erg vaak, maar het kan dus wel.
Ook de apparatuur is van erg groot belang, niet alle systemen kunnen worden gebruikt.
Gebruik beter BMW gerelateerde uitlees systemen.

Ik hoop echter voor u, dat het probleem met uitlezen gevonden zal worden, het scheelt erg veel zoekwerk.

Ik wens u veel succes toe, en hoop dat het probleem zeer snel opgelost zal worden. :duimen:

Ik wens u nog een hele fijne zondag toe.

Met vriendelijke groet,
Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”