Motortemp loopt op naar 116 gr.Opgelost ventilator was deaud
Motortemp loopt op naar 116 gr.Opgelost ventilator was deaud
Als ik plankgas (rondje Nordschleiffe), dan loopt de temp op vanaf 90 graden naar 116 graden.
Wat kan ik er allemaal aan doen om de temp op 90 graden te houden?
Een logische keuze is een Wagner Intercooler http://www.wagner-tuning.uk/200001060.html
Zijn er andere performance intercoolers?
Is het mogelijk een grotere/ sterkere ventilator te plaatsen?
Graag hoor ik jullie tips
[Opgelost: ventilator was deaud]
Wat kan ik er allemaal aan doen om de temp op 90 graden te houden?
Een logische keuze is een Wagner Intercooler http://www.wagner-tuning.uk/200001060.html
Zijn er andere performance intercoolers?
Is het mogelijk een grotere/ sterkere ventilator te plaatsen?
Graag hoor ik jullie tips
[Opgelost: ventilator was deaud]
Laatst gewijzigd door d123456 op 22 jul 2016, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM
Re: Motortemp loopt op naar 116 graden
Als hij niet met een waarschuwing komt zou ik mij geen zorgen maken.
Grotere intercooler help hier niet bij.
Er is wel een sterkere ventilator voorhanden die standaard gemonteerd zit op een auto met af-fabriek trekhaak. Check realoem even.
Grotere intercooler help hier niet bij.
Er is wel een sterkere ventilator voorhanden die standaard gemonteerd zit op een auto met af-fabriek trekhaak. Check realoem even.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Motortemp loopt op naar 116 graden
Externe oliekoeler erop knutselen.
Re: Motortemp loopt op naar 116 graden
Bedankt voor jullie beide berichten. Grotere fan ga ik naar op zoek.
Een externe olie cooler.... Zou je daar iets meer over kunnen vertellen, evt. met een linkje erbij. Ik snap het principe, maar hoe heet zoiets in het Engels? Waar haal je die?
Een externe olie cooler.... Zou je daar iets meer over kunnen vertellen, evt. met een linkje erbij. Ik snap het principe, maar hoe heet zoiets in het Engels? Waar haal je die?
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM
Re: Motortemp loopt op naar 116 graden
In de tijd dat ik racete, ok met motoren dan wel, gebruikte we nooit een fan die haalden we er juist af, deze belemmeren alleen maar de luchtdoorvoer. Wél monteerden we een extra radiateur eronder in serie, dus het oppervlak werd vergroot, als het koud was plakten we deze zelfs gedeeltelijk af om op temp te blijven. Een nutteloos rondje over het paddock na de race resulteerde dan ook in een spuitende overloop
Ook gebruikten we geen koelvloeistof maar gedemineraliseerd water met een scheutje snijolie voor de smering, dat koelt beter en is minder glibberig na een crash voor je mederacers. Thermostaten werden ook verwijderd, gas erop!
![smile :X](./images/smilies/shutup.gif)
Re: Motortemp loopt op naar 116 graden
Scheelt dat veel ???MarcelN schreef:Ook gebruikten we geen koelvloeistof maar gedemineraliseerd water met een scheutje snijolie
Re: Motortemp loopt op naar 116 graden; Fan is kapot
Ik ben best verlegen om dit te melden maareh, mijn fan werkt uberhaupt niet.
Getest boven de 90 graden en ook na aanzetten van de airco, niets!
Krijg ook geen melding hiervan, zekeringen zijn helemaal goed.
Vraag me af hoe lang die al kapot is eigenlijk. En wellicht zijn die bij andere bmw's ook kapot. Iets om te checken, helemaal in de zomer.
Moet dus de fan vervangen. De vraag is wat de beste optie is. Standaard zit er bij een 600W fan in.
Ik heb 1-2-3 geen sterkere gezien fan. Kan iemand advies geven?
Getest boven de 90 graden en ook na aanzetten van de airco, niets!
Krijg ook geen melding hiervan, zekeringen zijn helemaal goed.
Vraag me af hoe lang die al kapot is eigenlijk. En wellicht zijn die bij andere bmw's ook kapot. Iets om te checken, helemaal in de zomer.
Moet dus de fan vervangen. De vraag is wat de beste optie is. Standaard zit er bij een 600W fan in.
Ik heb 1-2-3 geen sterkere gezien fan. Kan iemand advies geven?
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM
Re: Motortemp loopt op naar 116 graden
Heb je hem al doorverbonden.
Of extra draadje trekken band je of reserve accu
Of extra draadje trekken band je of reserve accu
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Re: Motortemp loopt op naar 116 graden
Ik zou hem aansturen/uitlezen met bv inpa.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Motortemp loopt op naar 116 gr.Opgelost ventilator was d
Thanks voor alle suggesties
Getest bij een garage met een andere ventilator. Die ging na 5 spannende seconden blazen!
Volgens mij krijg je dus geen melding van dat die kapot is. Bij een makker was dit ook al gebeurd.
Mischien iets voor iedereen om te checken.
1 Check je olietemp via geheime menu
2 Als de auto op 90 graden is, ergens parkeren en laat de motor lopen, benzine station oid.
3 Check of de ventilator draaid met het licht van je phone. Steek liever niet je hand in het motorcompartement
4 zet eventueel de airco aan. Heb gelezen dat dan de ventilator sowieso aan moet gaan
Voor wat betreft punt 2 en 3. Bij mij moest een keer de temp 95 worden voordat de ventilator aanging en een andere keer 97 graden worden. Zit dus misschien een of andere formula achter die berekend wanneer de ventilator aan gezet wordt. Dus laat de motor ietsje warmer worden 95/97 graden
Getest bij een garage met een andere ventilator. Die ging na 5 spannende seconden blazen!
Volgens mij krijg je dus geen melding van dat die kapot is. Bij een makker was dit ook al gebeurd.
Mischien iets voor iedereen om te checken.
1 Check je olietemp via geheime menu
2 Als de auto op 90 graden is, ergens parkeren en laat de motor lopen, benzine station oid.
3 Check of de ventilator draaid met het licht van je phone. Steek liever niet je hand in het motorcompartement
4 zet eventueel de airco aan. Heb gelezen dat dan de ventilator sowieso aan moet gaan
Voor wat betreft punt 2 en 3. Bij mij moest een keer de temp 95 worden voordat de ventilator aanging en een andere keer 97 graden worden. Zit dus misschien een of andere formula achter die berekend wanneer de ventilator aan gezet wordt. Dus laat de motor ietsje warmer worden 95/97 graden
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM