byvullen koelvloeistof ed ventilator airco draait

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
martindebelitos

byvullen koelvloeistof ed ventilator airco draait

Bericht door martindebelitos » 11 jun 2016, 18:55

hallo mensen .hier met martin uit veghel.ik was van daag aan het ryden toen ik zag dat de tempmeter wat op en neer ging. thuisgekomen motor laten afkoelen en de dop van het koelvloeistofresevoir afgedraaid. er moest zowat een liter vloeistof by. motor ontlucht en weer gestart. wat my opviel is dat de koelventilator van myn airco meteen insloeg toen de motor was warmgelopen. ik controleerde de visco en kon deze meteen tegen houden. dus nu kom ik tot conclusie dat de visco is overleden en vervangen moet worden. weet iemand de volgorde van uitbouwen van de visco en waar is die liter koelvloeistof gebleven. wactend op jully expertise. groet martin.

Johan6

Re: byvullen koelvloeistof ed ventilator airco draait

Bericht door Johan6 » 13 jun 2016, 06:28

Hallo Martin,

Je visco kun je demonteren met twee steeksleutels, zo heb ik het toen gedaan. (steeksleutels aangepast)
(er is ook een speciaal stukje gereedschap voor te krijgen)

Let op, je moet de viscomoer de andere kant op draaien om hem los te krijgen.. :gek:

Weet niet hoe oud de rest van het spul daar onder de kap is, anders zou je multiriem(en) + spanners/looprollen ook gelijk mee kunnen nemen..je kan er dan toch goed bij..

Succes..
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)

INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan

martindebelitos

Bericht door martindebelitos » 13 jun 2016, 12:55

weet iemand of er een eletrische hulppomp op myn auto zit en of er uit de vulopening een watersrtaaltje er uit moet spuiten. en waar zit deze extra electrische pomp. het is een 530 i van 2003. graag uw hulp hierby. groet martin.

martindebelitos

Bericht door martindebelitos » 14 jun 2016, 19:15

vandaag de visco koppeling vervangen en de electrische pomp.samen met myn broer.koeling werkt weer perfect. visci was alle olie uit gelopen en het pompje was kapot. paar uurtjes gezellig aan gewerkt. groet martin.

martindebelitos

Bericht door martindebelitos » 17 jun 2016, 12:03

koeling werkt perfct. koekvloeistof blyft ook mooi op peil. geslaagde operatie. groet martin.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”