Mijn naam is Paul, 37 jaar en woonachtig in A'dam met vrouw en kinderen.
Na heel wat verschillende merken te hebben gereden, van welke mijn laatste auto een Saab was, eindelijk een BMW gekocht. Al tijden stond een achterwiel aangedreven station op mijn verlanglijst en sinds 3 weken is dat verwezenlijkt.
Na een korte zoektocht (de Saab liep op haar laatste poten) stuitte ik op een nog erg mooie 318i touring, automaat uit 2003 (facelift model dus). Qua opties is hij redelijk volledig met o.a. half leren stoelen, PDC, lekker klein stuur, regen- en lichtsensor en een werkende Parrot met streaming optie.
Bij de aflevering is de bolide voorzien van een set nieuwe banden, een nieuwe APK, nieuwe draagarmen voor en versie olie.
De eerste weken in de 318 valt het heerlijke karakter van achterwiel aandrijving mij op. Wat een fijn sturende auto is dit zeg! Ik durf nu al te zeggen dat het een van de best sturende auto's is die ik tot nu toe gereden heb.
Helaas trekt de 143 pk niet de klinkers uit de straat, maar hij komt prima mee in het dagelijks verkeer en in sportstand, gaat het nog best goed vooruit.
Kortom, ik verheug me op de vele kilometers die komen gaan.
Uiteraard zijn er wat wensen/things to do:
- Airbag lampje brand nadat de verkoper het raammechanisme heeft vervangen. Waarschijnlijk een kwestie van resetten?;
- CV module is een keer aan de beurt. Las al dat iemand op dit forum dat eventueel kan doen;
- Rechter speaker voor werkt niet. Een mooie aanleiding voor een algehele audio upgrade

Al gedaan:
- koplamp lenzen vervangen -> gedaan
- titanium instrumenten ringen -> gedaan (vond het zonder zo kaal)
Verder zag ik van de week wat witte sludge op de peilstok. Ik vermoed dat de auto veel korte ritjes gemaakt heeft. Een mooi excuus om wat lange ritten te ondernemen

Als laatste gaat de automaat pook erg zwaar door de versnellingen. De verkoper heeft een en ander aangepakt en gezegd dat dit in de loop van de tijd beter zal aan, naarmate ik er meer mee rij. Het lijkt wat beter te gaan, maar nog steeds gaat het erg zwaar. Iemand een idee?
Aangezien foto's meer zeggen dan woorden:
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien