memory werk niet goed/alarm niet aan/dashboard blijft dicht
memory werk niet goed/alarm niet aan/dashboard blijft dicht
Hallo allemaal,
ik ben sinds een week de trotse bezitter van een mooi stuk techniek en gevoel. Een cabrio uit 2002 met een heerlijke motor. De auto heeft af-fabriek een M-pakket (bumbers/onderstel etc) bijna alle opties: harman kardon/spiegelpakket/PDC/DSC/sportstoelen met memory en stoelverwarming/autotelefoon/cd wisselaar/alu cube lijsten/regensensor/navigatie professional/xenon voorlampen... De auto is sapphire black metallic met een beige interieur.
Ik heb een aankoopkeuring laten doen en daar kwamen nog een aantal zaken naar voren maar niet schokkend en aan aantal E46 kwalen lijdt de auto iig niet.
Nu zijn er wel een aantal zaken waar ik jullie kennis voor nodig heb.
1: de memory en de bediening van de rechter voorstoelen werkt niet goed (soms wel soms niet), als ik de een memory knopje indruk gebeurt er niets, ook passen de spiegels zich niet aan (de buitenspiegels werken handmatig goed, ook de parkeerstand).
2: als ik de AB gebruik om de auto open te doen blijft het dashboardkastje gesloten, deze moet ik met de sleutel open maken en dicht doen.
3: De kofferbak kan ik alleen met de kofferbakknop van de AB openen, ook gaat hij niet altijd netjes open en moet ik deze een beetje helpen.
4: het alarm gaat niet aan als ik de auto met de AB op slot doe: (ik ga er vanuit dat er standaard een alarm in zit, staat niet op de optielijst). De clown-nose knippert niet en ik heb de bewegingsmelder getest door raam te openen, te wachten en in de auto te reiken, maar geen alarm… (ik heb de sleutel opnieuw aangemeld (kort contact – AB:open + 3x sluiten – de CV reageerde)
Ik heb al gelezen dat de centrale deurvergrendeling met de GM5 module te maken heeft? En dat het alarm op het slot reageert. Maar dit in combinatie met de memory knoppen? Zitten deze ook aan deze module vast?
Alvast bedankt voor jullie input en jullie wijsheid!
Groet Ivo
ik ben sinds een week de trotse bezitter van een mooi stuk techniek en gevoel. Een cabrio uit 2002 met een heerlijke motor. De auto heeft af-fabriek een M-pakket (bumbers/onderstel etc) bijna alle opties: harman kardon/spiegelpakket/PDC/DSC/sportstoelen met memory en stoelverwarming/autotelefoon/cd wisselaar/alu cube lijsten/regensensor/navigatie professional/xenon voorlampen... De auto is sapphire black metallic met een beige interieur.
Ik heb een aankoopkeuring laten doen en daar kwamen nog een aantal zaken naar voren maar niet schokkend en aan aantal E46 kwalen lijdt de auto iig niet.
Nu zijn er wel een aantal zaken waar ik jullie kennis voor nodig heb.
1: de memory en de bediening van de rechter voorstoelen werkt niet goed (soms wel soms niet), als ik de een memory knopje indruk gebeurt er niets, ook passen de spiegels zich niet aan (de buitenspiegels werken handmatig goed, ook de parkeerstand).
2: als ik de AB gebruik om de auto open te doen blijft het dashboardkastje gesloten, deze moet ik met de sleutel open maken en dicht doen.
3: De kofferbak kan ik alleen met de kofferbakknop van de AB openen, ook gaat hij niet altijd netjes open en moet ik deze een beetje helpen.
4: het alarm gaat niet aan als ik de auto met de AB op slot doe: (ik ga er vanuit dat er standaard een alarm in zit, staat niet op de optielijst). De clown-nose knippert niet en ik heb de bewegingsmelder getest door raam te openen, te wachten en in de auto te reiken, maar geen alarm… (ik heb de sleutel opnieuw aangemeld (kort contact – AB:open + 3x sluiten – de CV reageerde)
Ik heb al gelezen dat de centrale deurvergrendeling met de GM5 module te maken heeft? En dat het alarm op het slot reageert. Maar dit in combinatie met de memory knoppen? Zitten deze ook aan deze module vast?
Alvast bedankt voor jullie input en jullie wijsheid!
Groet Ivo
Re: memory werk niet goed/alarm niet aan/dashboard blijft di
Mijn alarm gaat ook niet af als je de ramen open laat, alarm erop zet en je arm naar binnen steekt of probeert de deuren te openen met kap open (wat niet lukt).
Echter knipperen beide lampjes (spiegel en radio) wanneer ik heb hem op slot druk. Ik ga er even vanuit dat de cabrio geen interieur sensor heeft omdat een vogel het alarm zou kunnen trippen als je hem open liet staan.
Ik heb echter wel gezien van Carly dat het alarm op actief staat, samen met de hellingshoek-, motorkap sensor en startonderbreker en als ik hem op slot zet piept ie.
Je kan via je VIN nummer ontdekken of de auto daadwerkelijk alarm heeft:
http://bimmer.work
Echter knipperen beide lampjes (spiegel en radio) wanneer ik heb hem op slot druk. Ik ga er even vanuit dat de cabrio geen interieur sensor heeft omdat een vogel het alarm zou kunnen trippen als je hem open liet staan.
Ik heb echter wel gezien van Carly dat het alarm op actief staat, samen met de hellingshoek-, motorkap sensor en startonderbreker en als ik hem op slot zet piept ie.
Je kan via je VIN nummer ontdekken of de auto daadwerkelijk alarm heeft:
http://bimmer.work
hmmm... volgens de manual heeft een de cabrio deze wel. Als ik de optielijst bekijk dan zie ik er geen alarm tussen staan, maar volgens de verkoop brochure wordt deze standaard bij een 330 geleverd...? er knipperen bij mij geen lampjes. Hoe kan ik zeker weten of de auto een alarm heeft (ook als deze niet werkt)?
Naar mijn weten heeft de E46 cabrio <2004 echt geen interieur alarm... Carly noemt wel 2 sensoren die bij mij op actief staan, maar ik ga er even van uit dat het de motorkap en achterklep sensoren zijn (staat er niet bij). Daarnaast heeft een klasse 3 alarm een hellingshoek sensor:Elmivo schreef:hmmm... volgens de manual heeft een de cabrio deze wel. Als ik de optielijst bekijk dan zie ik er geen alarm tussen staan, maar volgens de verkoop brochure wordt deze standaard bij een 330 geleverd...? er knipperen bij mij geen lampjes. Hoe kan ik zeker weten of de auto een alarm heeft (ook als deze niet werkt)?

Overigens kun je snel genoeg zien of je een alarm hebt; even snel de motorkap sensor/knop opzoeken (zit bij mij links achter als je ervoor staat).
Hier wordt nog een keer bevestigd dat ook de 330 geen interieur alarm heeft: http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... onvertible
Mijn cabrio heeft gewoon interieur detectie, zit sensor net achter middenconsole onder zwart kapje en 1 onder bij de SMG pook. Alarm gaat gewoon af met de ramen naar beneden als je een hand diep in interieur steekt.
Welk jaar is jou E46 dan?schaef schreef:Mijn cabrio heeft gewoon interieur detectie, zit sensor net achter middenconsole onder zwart kapje en 1 onder bij de SMG pook. Alarm gaat gewoon af met de ramen naar beneden als je een hand diep in interieur steekt.
En dan ga ik het nog maar een keer proberen... die van mij zou een klasse 3 alarm moeten hebben.
edit;
verrek... raam naar beneden, deur dicht, alarm erop, paar seconden gewacht, arm naar binnen en ging meteen af
Als je binnen een paar seconden de deuren open en dicht doet dan schakel je de interieur en hellingsensors uit.
Misschien is dat gebeurd??
Wel lekker dat hij het nu doet, de mijne is van 2002.
Misschien is dat gebeurd??
Wel lekker dat hij het nu doet, de mijne is van 2002.
mooi dat dat opgelost is, maar dan blijft mijn vraag openstaan. Waarom wordt mijn alarm niet geactiveerd. Heeft iemand daar een idee van? heeft dit ook te maken dat mijn dashboard niet ontgrendeld worden en in een Valet-parking modus staat?
Maar weet je al zeker dat hij alarm heeft, aangezien het niet in de optielijst staat? Motorkapsensor al gevonden?Elmivo schreef:mooi dat dat opgelost is, maar dan blijft mijn vraag openstaan. Waarom wordt mijn alarm niet geactiveerd. Heeft iemand daar een idee van? heeft dit ook te maken dat mijn dashboard niet ontgrendeld worden en in een Valet-parking modus staat?
En snelste om erachter te komen waarom hij bepaalde dingen niet doet is de GM5 en LSZ module uitlezen hoe die ingesteld staan, kan best zijn dat de coding nogal bizar ingesteld staat...
ik heb onder de motorkap gekeken, maar niet zoiets gevonden als wat op een druksensor lijkt. dus geen alarm..? Vind ik wel raar, omdat dit volgens een (nederlandse) brochure die ik heb onder de standaard uitrusting valt... de wagen is uit Duitsland geïmporteerd, misschien is het daar anders... dan maar een stuurslot kopen denk ik.