Jort zijn 530d met "gek kastje onder de kap"

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Jkrijt

Jort zijn 530d met "gek kastje onder de kap"

Bericht door Jkrijt » 28 apr 2016, 18:10

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jort, zit sinds kort op dit forum.
Na 4 jaar met volle tevredenheid in een e46 320d touring te hebben gereden ging het kriebelen. Omdat een mens nou eenmaal MEER wil heb ik een paar weken geleden een e39 530d aangeschaft.

Afbeelding

Ik had nooit verwacht dat deze auto nog zoveel fijner zou zijn dan de e46. Heerlijke auto!

Paar dagen terug besloot ik om het oliepijl eens te checken. (Garage heeft hem een beurt gegeven maar nooit onverstandig om in de gaten te houden bij een andere auto vind ik) onder de kap kwam ik dit tegen:

Afbeelding

Vond al dat ie echt als een lier optrekt !! :)

Heb even op de site van de leverancier gekeken (dieseltuning.nl). Een ding is onduidelijk voor me.
Gaat het nu om een chip of zogenaamde powerbox?

Heb gehoord dat hier een behoorlijk verschil in zou zitten (powerbox zou alléén de turbodruk verhogen)
Is het verstandig om dit ding er in te laten zitten?

Wat vinden jullie?

Dank!

Gr Jort

BMWillem58

Re: Jort zijn 530d met "gek kastje onder de kap"

Bericht door BMWillem58 » 28 apr 2016, 21:11

Daar vraag je wat, ik zou er eerst en informatie over aanvragen bij de leverancier.
Als dit je aanstaat moet je het laten zitten; in onze oude servicewagen zat ook zo'n kastje aan de ECU geknoopt als je dan verder in de versnellingen doortrok ging het EDC lampje branden wanneer je hem uitlas was de laaddruk te hoog.
Dus gauw eruit gehaald.
Vaak vervalt de fabrieksgarantie bij motorschade (bij de meeste merken) in de parameters is altijd terug te vinden dat er "geklooid" is als de leverancier deze garantie overneemt laat dit dan zwart op wit zetten en communiceer het van te voren met de dealer zodat je niet in conflict komt in geval van motor- of turbo schade.
Ik denk dat optimaliseren bij Büchli een beter alternatief is.
Daar hebben we nog nooit een probleem mee gehad.

Bart70
Contacteer:

Re: Jort zijn 530d met "gek kastje onder de kap"

Bericht door Bart70 » 29 apr 2016, 09:34

Welkom in dit showroom-gedeelte !

Dit is volgens mij een gewone powerbox, ik zou hem meteen er tussenuit halen ! Die dingen veroorzaken vaak een hoop schade !

Mooie wagen overigens :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”