Riemschijf krukas..

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bmw 525 Berline

Riemschijf krukas..

Bericht door Bmw 525 Berline » 15 apr 2016, 23:33

Jongens, ik heb nog altijd problemen aan mijn stuur en telkens als ik er aan draai geeft het een geluid en ook aan de motor hoor je een raar geluid en het komt allemaal van de riemschijf, kruskaspoelie want sinds die is verandert zijn die problemen begonnen. De geluid gaat ook weg als je met een sleutel tegen de krukas duwt. Maar goed.. zo'n originele van bmw kost 465€ dus het is niet niks.. maar zijn er hier mensen die een ander merk hebben laten opzetten en die toch goed is zonder enig raar geluid or irritatie?? Zo ja, welk merk?

Zou deze goed zijn van Dayco? Trouwens gebruikt bmw hun eigen merk of hebben hun ook een bep. merk dat ze gebruiken?

Code: Selecteer alles

http://www.mister-auto.be/fl/riemschijf-krukas/dayco-dpv1063_g3213_a042DPV1063.html
Ps: zosnel je de stuur helemaal links of helemaal rechts draait dan is het geluid weg mede dat de riem dan volledig gespannen staat wss.. .

thijsvanzwam

Re: Riemschijf krukas..

Bericht door thijsvanzwam » 18 apr 2016, 12:51

De krukaspoelie heeft als taak om onregelmatigheden te dempen tijdens het lopen van de motor, dit doet hij doordat hij uit twee massa's bestaat welke onderling zijn verbonden door een rubber voering.
Als er geluiden optreden bij de poelie dan kan dat er op duiden dat deze simpelweg niet goed vast zit of dat de rubber voering begint los te laten.

Ik heb in het verleden voor iemand een keer zijn poelie vervangen, welke hij zelf had gekocht bij een universeel bedrijf. Het paste allemaal prima maar de motor liep niet mooi, later toch een originele poelie gemonteerd en het was verholpen. Waarschijnlijk zat er toch een verschil in gewicht of was de soepelheid van de rubber voering anders, maar het verschil was duidelijk. Ik raad dus aan een originele te monteren als je zeker weet dat hier het probleem zit.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 23 apr 2016, 13:26

Je hebt gelijk man! Ik zal er toch een originele nieuwe moeten laten opzetten! Dit is ook een les voor mij dat je sommige dingen toch beter origineel neemt hoor!

Vintiem

Bericht door Vintiem » 25 apr 2016, 09:10

Er zit zeker gewichtsverschil tussen de verschillende merken. En dan hebben het over gewichtsverschillen van 100t/m 300 gram. En dat is nu net het issue. Een trillingsdemper moet de trillingen dempen, logisch met zo'n benaming. Dat betekent dus dat een originele demper exact op 'maat' gemaakt is voor de trillingen van je motor. 100gram verschil kan al het verschil betekenen tussen een goede en slechte trillingsdemping.

Dus ga voor origineel, volgens de kenners is dit het merk Corteco

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 02 sep 2016, 14:11

Ondertussen zit er al een originele op en yeps... motor bolt terug perfect!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”