Motorkapisolatie

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
MM3R
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2016, 19:34

Motorkapisolatie

Bericht door MM3R » 11 apr 2016, 19:45

Sinds kort ben ik in bezit van een BMW F10. Vandaag bij het openen van de motorkap ontdekte ik wat schade in de isolatie van de motorkap. Het lijkt mij dat de motor ooit erg heet is geweest waardoor dit veroorzaakt kan zijn. Heeft iemand zoiets eerder gezien? Moet ik me zorgen gaan maken? De verkopende partij zegt dat ik me niet druk moet maken en dat het vaker voorkomt. Maar een andere reactie had ik ook niet verwacht van de verkoper.



De kap over de motor ziet er ook verdacht nieuw uit of is dit normaal voor een auto van 5 jaar oud?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 14:45, 5 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Motorkapisolatie

Bericht door avdakker » 11 apr 2016, 19:47

Motorkap isolatie kan uitdrogen en er af vallen maar dat kost jaren. Normaliter zou deze nog gewoon heel moeten zijn bij je bolide. Dus ja, ik zou er wat meer van willen weten hoe dit is ontstaan.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

MM3R
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2016, 19:34

Re: Motorkapisolatie

Bericht door MM3R » 11 apr 2016, 19:48

avdakker schreef:Motorkap isolatie kan uitdrogen en er af vallen maar dat kost jaren. Normaliter zou deze nog gewoon heel moeten zijn bij je bolide. Dus ja, ik zou er wat meer van willen weten hoe dit is ontstaan.
De auto is net 5 jaar oud overigens. Plaatje heb ik toegevoegd.

Gebruikersavatar
BMW530xdrive
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18

Re: Motorkapisolatie

Bericht door BMW530xdrive » 12 apr 2016, 10:31

Ik heb dit in iedere auto, die ik ooit bezit heb, gehad. Bij de BMW zie ik het ook al een beetje.
In mijn situatie: Steenmarter (https://nl.wikipedia.org/wiki/Steenmarter)

Totale schade over de afgelopen 15 jaar: 4000,-+

In mijn situatie kruipt de steenmarter in het motorcompartiment en zoekt zich een comfortabel plekje op het blok en om ruimte te creëren vreet hij een stuk van de motorkap isolatie weg. Zo heeft hij het lekker warm.

Tientallen bougiekabels en boubinekabels heeft het mij gekost en bij mijn Lexus zelfs de CV kabelboom (á 2700,-).

Oplossing, eigenlijk maar 1. Namelijk de motorruimte hermetisch afsluiten met gewapend gaas. Ik weet dat ik destijds bij Audi dit kon laten doen á 1100,-. Met sprays, toiletblokjes, hondenhaar, bezems, ultrasoon, etc heb ik geen resultaat gehad. Schijnbaar zijn ze verzot op een bepaalde samenstelling van rubber. Daarom zijn ook niet alle merken een doelwit voor ze.

Nu weet ik wel dat hij niet in heel Nederland voorkomt, maar in Limburg is het een veelvoorkomend verschijnsel.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”