probleem koplampsproeier en hoog benzine verbruik
probleem koplampsproeier en hoog benzine verbruik
Hallo Allemaal,
Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een BMW 316i uit 2001 (geen facelift)
Nu heb ik de volgende problemen.
Koplampsproeier aan de bestuurderskant doet het niet (komt er ook niet uit)
Hij heeft het wel gedaan! Wel is het vanaf het begin al zo dat mijn ruitenvloeistof verdwijnt.
Moet het nu om de 2 dagen vullen.
Klopt het dat de hele bumper ervoor weg moet om bij de sproeier te kunnen komen?
Verder vind ik het verbruik nogal hoog! Ik rij netjes en gecombineerd (snelweg en bebouwde kom)
De 1 op 11 haal ik niet! (aantal gereden km delen door getankte liters)
Ik tank altijd TOTAL EXCELLIUM 95, dat zou zuiniger moeten zijn.
Auto al laten uitlezen en hij gaf aan dat er iets was met de tankontluchting. Dit was volgens de monteur niks??
Hij stikt soms behoorlijk naar benzine, vooral bij het starten.
Toerental schommelt een heel klein beetje (is erger geweest)
Loopt wel gewoon op 4 poten!!
Wat ik zelf heb laten doen aan de auto:
- olie en oliefilter laten vervangen
- Benzinefilter laten vervangen
- bougies laten vervangen
- temperatuursensor laten vervangen
- lucht en interieurfilter laten vervangen
- stabilisatorstangen laten vervangen
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groetjes Bianca
Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een BMW 316i uit 2001 (geen facelift)
Nu heb ik de volgende problemen.
Koplampsproeier aan de bestuurderskant doet het niet (komt er ook niet uit)
Hij heeft het wel gedaan! Wel is het vanaf het begin al zo dat mijn ruitenvloeistof verdwijnt.
Moet het nu om de 2 dagen vullen.
Klopt het dat de hele bumper ervoor weg moet om bij de sproeier te kunnen komen?
Verder vind ik het verbruik nogal hoog! Ik rij netjes en gecombineerd (snelweg en bebouwde kom)
De 1 op 11 haal ik niet! (aantal gereden km delen door getankte liters)
Ik tank altijd TOTAL EXCELLIUM 95, dat zou zuiniger moeten zijn.
Auto al laten uitlezen en hij gaf aan dat er iets was met de tankontluchting. Dit was volgens de monteur niks??
Hij stikt soms behoorlijk naar benzine, vooral bij het starten.
Toerental schommelt een heel klein beetje (is erger geweest)
Loopt wel gewoon op 4 poten!!
Wat ik zelf heb laten doen aan de auto:
- olie en oliefilter laten vervangen
- Benzinefilter laten vervangen
- bougies laten vervangen
- temperatuursensor laten vervangen
- lucht en interieurfilter laten vervangen
- stabilisatorstangen laten vervangen
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groetjes Bianca
Re: probleem koplampsproeier en hoog benzine verbruik
Hallo Bianca,
kwa koplamp sproeiers heb ik geen idee.
Het verbruik... dat hangt een beetje af van hoe zwaar jou rechter voet is.
als je wat hoger in je toeren rijd of vaak moet optrekken dan gaat het erg hard met de benzine.
nu heb je een 1.6 liter motor in een best wel zware auto en daar door moet je motor veel meer moeite doen en dat verbruikt gewoon meer.
ik zelf heb nu ook een 4 cilinder en die haalt ook geen 1 op 11 gecombineerd.
een benzine lucht is meestal niet een heel goed teken dan zou ik even gaan kijken of je iets ziet lekken of dat je druppels of iets onder je blok tegen komt.
groetjes
Lex
kwa koplamp sproeiers heb ik geen idee.
Het verbruik... dat hangt een beetje af van hoe zwaar jou rechter voet is.
als je wat hoger in je toeren rijd of vaak moet optrekken dan gaat het erg hard met de benzine.
nu heb je een 1.6 liter motor in een best wel zware auto en daar door moet je motor veel meer moeite doen en dat verbruikt gewoon meer.
ik zelf heb nu ook een 4 cilinder en die haalt ook geen 1 op 11 gecombineerd.
een benzine lucht is meestal niet een heel goed teken dan zou ik even gaan kijken of je iets ziet lekken of dat je druppels of iets onder je blok tegen komt.
groetjes
Lex
Re: probleem koplampsproeier en hoog benzine verbruik
Bedankt voor je reactie lex.
Ik weet dat een 1.6 niet heel zuinig is.
Ik heb zeker geen zware rechter voet. Rijd altijd rustig en schakel vroeg. Probeer altijd zuinig te rijden.
De benzinelucht komt echt uit de uitlaat! Bij het blok lekt hij niks.
Heb er wel een remus uitlaat onder maar weet niet of dit wat uit maakt?
Ik weet dat een 1.6 niet heel zuinig is.
Ik heb zeker geen zware rechter voet. Rijd altijd rustig en schakel vroeg. Probeer altijd zuinig te rijden.
De benzinelucht komt echt uit de uitlaat! Bij het blok lekt hij niks.
Heb er wel een remus uitlaat onder maar weet niet of dit wat uit maakt?
Re: probleem koplampsproeier en hoog benzine verbruik
Herstel: Remus demper
Re: probleem koplampsproeier en hoog benzine verbruik
De benzinelucht is niet goed. Ergens is er dus een lek. De foutmelding van de tankontluchting kan hier wel mee te maken hebben. Je zult dus goed moeten zoeken naar gescheurde of verdroogde rubberslangen die te maken hebben met brandstof.
Het verbruik van deze motoren is niet echt laag. Als ik me niet vergis heb je een M43TU 1.9 liter motor in je auto zitten. Zelf heb ik ook zo'n auto gehad en deze liep met moeite 1 op 12. Met een beetje normaal gebruik is 1 op 11 heel normaal.
Succes,
Rob
Het verbruik van deze motoren is niet echt laag. Als ik me niet vergis heb je een M43TU 1.9 liter motor in je auto zitten. Zelf heb ik ook zo'n auto gehad en deze liep met moeite 1 op 12. Met een beetje normaal gebruik is 1 op 11 heel normaal.
Succes,
Rob
Re: probleem koplampsproeier en hoog benzine verbruik
Inzake de sproeiers op de koplampen. Eerst testen of de motor voor de ruitensproeier ver genoeg in het ruitensproeier reservoir is gedrukt. Die willen wel eens omhoog schieten uit het rubber. Er zitten er volgens mij 2 in, beide even aandrukken.
Als dat allemaal goed is moet je eens kijken of aan de bestuurders zijde op de bodemplaat onder de koplamp water ziet liggen. Beste kijken als je de sproeiers een keer hebt gebruikt. Is dat het geval, dan is het pompje onder de koplamp meestal lek. Het gekke is dat de pompjes niet altijd lekken. Dus in de gaten houden. Repareren: Dan moet je het plaatjes waar sproeier inzit onder koplamp en de koplamp verwijderen en kun je erbij. Succes met oplossen.
Als dat allemaal goed is moet je eens kijken of aan de bestuurders zijde op de bodemplaat onder de koplamp water ziet liggen. Beste kijken als je de sproeiers een keer hebt gebruikt. Is dat het geval, dan is het pompje onder de koplamp meestal lek. Het gekke is dat de pompjes niet altijd lekken. Dus in de gaten houden. Repareren: Dan moet je het plaatjes waar sproeier inzit onder koplamp en de koplamp verwijderen en kun je erbij. Succes met oplossen.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Re: probleem koplampsproeier en hoog benzine verbruik
Bedankt voor de reacties.
Het weekend zal ik alle slangen eens na lopen om te kijken of er ergens een lek zit.
Ook kijk ik dan of het probleem met de koplampsproeiers op te lossen valt, hoop dat het makkelijk op te lossen valt
Het weekend zal ik alle slangen eens na lopen om te kijken of er ergens een lek zit.
Ook kijk ik dan of het probleem met de koplampsproeiers op te lossen valt, hoop dat het makkelijk op te lossen valt
Re: probleem koplampsproeier en hoog benzine verbruik
Ff een update wat betreft de koplampsproeiers.
Koplamp er uit gehad en kunnen zien dat er in de slang van de sproeier een dikke schroef gedraaid zat. Ook zit er een gaatje in de slang wat dus voor de lekkage zorgt.
Hij heeft het dus ook nooit gedaan. Vorige eigenaar is er waarschijnlijk mee aan het prutsen geweest.
Koplamp er uit gehad en kunnen zien dat er in de slang van de sproeier een dikke schroef gedraaid zat. Ook zit er een gaatje in de slang wat dus voor de lekkage zorgt.
Hij heeft het dus ook nooit gedaan. Vorige eigenaar is er waarschijnlijk mee aan het prutsen geweest.
Re: probleem koplampsproeier en hoog benzine verbruik
Er zijn soms prutsers bij ja. Maar gelukkig is het oplosbaar. Succes.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002