E46 N42 valt uit bij intrappen koppeling
E46 N42 valt uit bij intrappen koppeling
Hallo allemaal,
Ik heb het volgende probleem bij mijn auto (BMW E46 N42 316ti compact uit 2002)
als mijn auto warm is en stationair draait dan schommelt mijn toerental een beetje en soms zakt hij terug onder de 500 toeren en schiet dan of omhoog naar 1300 a 1500 toeren of valt uit.
en tijdens het rijden als ik dan mijn koppeling intrap en de auto laat uitrollen bijvoorbeeld bij een stoplicht of rotonde dan valt hij uit of terug tot 3 a 400 toeren en valt meestal daarna als nog uit.
ook heb ik dat als ik snel optrek dat hij soms heel even een beetje inhoud voor dat hij dan weer vermogen krijgt.
heeft iemand dit probleem ook gehad of weet iemand wat dit is of kan zijn?
- ik heb de auto uit laten lezen en daar kwamen geen fout meldingen uit.
ik heb resent de volgende dingen vervangen : vacuümpomp, kleppendeksel pakking, bogies, olie en olie filter, (carterpan pakking 1 jaar terug), Multi riem spanner, meeloop rollen, accu
ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen of kunnen aansturen in welke richting ik moet gaan zoeken.
Alvast bedankt allemaal.
Alex
Ik heb het volgende probleem bij mijn auto (BMW E46 N42 316ti compact uit 2002)
als mijn auto warm is en stationair draait dan schommelt mijn toerental een beetje en soms zakt hij terug onder de 500 toeren en schiet dan of omhoog naar 1300 a 1500 toeren of valt uit.
en tijdens het rijden als ik dan mijn koppeling intrap en de auto laat uitrollen bijvoorbeeld bij een stoplicht of rotonde dan valt hij uit of terug tot 3 a 400 toeren en valt meestal daarna als nog uit.
ook heb ik dat als ik snel optrek dat hij soms heel even een beetje inhoud voor dat hij dan weer vermogen krijgt.
heeft iemand dit probleem ook gehad of weet iemand wat dit is of kan zijn?
- ik heb de auto uit laten lezen en daar kwamen geen fout meldingen uit.
ik heb resent de volgende dingen vervangen : vacuümpomp, kleppendeksel pakking, bogies, olie en olie filter, (carterpan pakking 1 jaar terug), Multi riem spanner, meeloop rollen, accu
ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen of kunnen aansturen in welke richting ik moet gaan zoeken.
Alvast bedankt allemaal.
Alex
Re: E46 N42 valt uit bij intrappen koppeling
carter ventilatie ?,vacuum.
Re: E46 N42 valt uit bij intrappen koppeling
Klinkt inderdaad als een probleem met carterventilatie. Heb je ook als de auto stationair draait en warm is dat de auto opeens gaat staan zagen? Dus eventjes toerental varieert tussen ca 500 en 1500 toeren?
Groet,
Rob
Groet,
Rob
Re: E46 N42 valt uit bij intrappen koppeling
denk ook aan carterventilatie. N42 motor heb onlangs ook vervangen, maar met andere symptomen.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Re: E46 N42 valt uit bij intrappen koppeling
Ja ik heb ook af en toe dat hij gaat staan zagen, schommelen tussen 500 en 1500 toeren gebeurt niet heel vaak maar heb het wel een paar keer gehad.
vanmiddag moest ik een stuk rijden en toen ik thuis kwam en ik onder de motorkap keek leek het net of de motor wat olie of oliedamp via de olievuldop naar buiten had geperst / gespoten. kan dat? en wijst dat ook op de carterventilatie?
groetjes
Alex
vanmiddag moest ik een stuk rijden en toen ik thuis kwam en ik onder de motorkap keek leek het net of de motor wat olie of oliedamp via de olievuldop naar buiten had geperst / gespoten. kan dat? en wijst dat ook op de carterventilatie?
groetjes
Alex
Re: E46 N42 valt uit bij intrappen koppeling
het is wel raar, maar toch lees ik deze forum hier en daar dat dit allemaal door de carterventilatie kan ontstaan.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Re: E46 N42 valt uit bij intrappen koppeling
Is er misschien een manier waarop ik makkelijk kan zien of testen of het de carterventilatie is die kapot is?
Re: E46 N42 valt uit bij intrappen koppeling
Hallo Allemaal,
nu ben ik van plan om mijn carterventilatie te gaan vervangen en de bijbehorende slangen.
nu wil ik graag gelijk de cold weather versie gaan gebruiken zodat ik dit probleem niet zo snel weer heb.
maar weet iemand waar ik die onderdelen kan bestellen en welke onderdelen het precies zijn want ik heb al wel in de andere topic gekeken en ook op realoem alleen zie ik dan dus geen verschil in de normale en de cold weather versie kan iemand mij vertellen wat het verschil is en waar ik die kan bestellen want ik was even bij offenga aan het kijken en als ik daar de cold weather versie nummer invoerde kwam er niks uit nr. 11617516007
kan iemand mij misschien wat meer uit leggen over hoe en wat, want ik kom ook 2 olieafscheiders tegen op de foto in de topic en hoe zit dat want ik kan hier geen schema van vinden op realoem.
alvast bedankt
Lex
nu ben ik van plan om mijn carterventilatie te gaan vervangen en de bijbehorende slangen.
nu wil ik graag gelijk de cold weather versie gaan gebruiken zodat ik dit probleem niet zo snel weer heb.
maar weet iemand waar ik die onderdelen kan bestellen en welke onderdelen het precies zijn want ik heb al wel in de andere topic gekeken en ook op realoem alleen zie ik dan dus geen verschil in de normale en de cold weather versie kan iemand mij vertellen wat het verschil is en waar ik die kan bestellen want ik was even bij offenga aan het kijken en als ik daar de cold weather versie nummer invoerde kwam er niks uit nr. 11617516007
kan iemand mij misschien wat meer uit leggen over hoe en wat, want ik kom ook 2 olieafscheiders tegen op de foto in de topic en hoe zit dat want ik kan hier geen schema van vinden op realoem.
alvast bedankt
Lex
Re: E46 N42 valt uit bij intrappen koppeling
Hallo Lex,
Ik heb het zelfde probleem en ga binnenkort ook de carterventilatie vervangen.
Weet niet of de cold weather versie veel winst oplevert. In theorie zal de normale versie met het Nederlandse klimaat niet snel vervuilen denk ik. Deze bestel ik ook omdat ze op voorraad zijn en de cold weather niet.
Als ik het spul demonteer/monteer zal ik wat foto's maken. Er staan ook wel wat filmpjes op YouTube onder BMW e46 crankcase ventilation.
Op zich is het niet heel moeilijk (wel veel werk) maar er zijn wat lastige boutjes die je niet kan zien omdat ze onder het inlaatspruitstuk vast zitten. Ik vervang wel alle slangen en het ventiel in een keer omdat bij mij alles al 14 jaar oud is.
Mocht jij intussen het werk al gedaan hebben dan hou ik mij aanbevolen voor de tips.
Mvg, LMS
Ik heb het zelfde probleem en ga binnenkort ook de carterventilatie vervangen.
Weet niet of de cold weather versie veel winst oplevert. In theorie zal de normale versie met het Nederlandse klimaat niet snel vervuilen denk ik. Deze bestel ik ook omdat ze op voorraad zijn en de cold weather niet.
Als ik het spul demonteer/monteer zal ik wat foto's maken. Er staan ook wel wat filmpjes op YouTube onder BMW e46 crankcase ventilation.
Op zich is het niet heel moeilijk (wel veel werk) maar er zijn wat lastige boutjes die je niet kan zien omdat ze onder het inlaatspruitstuk vast zitten. Ik vervang wel alle slangen en het ventiel in een keer omdat bij mij alles al 14 jaar oud is.
Mocht jij intussen het werk al gedaan hebben dan hou ik mij aanbevolen voor de tips.
Mvg, LMS
Re: E46 N42 valt uit bij intrappen koppeling
zou ook de krukas sensor kunnen zijn, heb je ook deze syptomen.
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S